Concluziile Real Estate & Construction Forum: „Din august 2020 nu s-a mai aprobat niciun PUZ. Asta înseamnă că vom ajunge să vedem blocuri mai mici, între alte blocuri, între case”

Peste 210 reprezentanți ai sectorului imobiliar din România s-au reunit, pe 4 martie, la a XVIII-a ediție a Real Estate & Construction Forum, eveniment organizat de BusinessMark la București.

Ei au analizat și au dezbătut provocările cu care se confruntă sectoarele retail, industrial & logistics, office și rezidențial, în contextul tuturor provocărilor din ultimii ani, și care sunt perspectivele, ținând cont și de faptul că 2024 este un an definitoriu pentru România, la nivel decizional.

În cele patru paneluri, participanții au vorbit și despre impactul pe care blocarea permiselor de urbanism le va avea asupra sectorului imobiliar în următorii ani și cum se va reflecta acest lucru asupra clienților, despre cum România reprezintă o piață tot mai atractivă pentru investitori, despre proiectele și oportunitățile de dezvoltare din afara Bucureștiului.

Panel cu focus pe sectorul retail

Primul panel, cu focus pe sectorul retail, a fost moderat de Liana Dumitru, Director | Retail Agency, Colliers Romania, și a abordat subiecte precum perspectivele acestui an pentru industria de retail, cât de competitivă rămâne România ca piață de retail și care sunt planurile de dezvoltare/ investiții ale jucătorilor din industrie.

În contextul ratei inflației ridicate, oamenii au început să fie mai atenți la ce pun în coș, să urmărească reducerile. Deși mall-urile rămân un loc de socializare, pentru retaileri este o provocare să readucă oamenii în magazine.

Geanina Ungureanu, Head of Retail, CPI Property Group | Romania: „Oamenii caută relația preț-calitate. S-au orientat foarte mult către discounteri, dar nu numai. Căutăm, în mall-urile noastre, să avem un target cât mai variat, să înglobăm toate nevoile și cerințele consumatorilor. Ei vor, generalizat, produse care să fie și ieftine, și bune. S-a văzut și influența digitalizării. Se poate observa o tendință de omnichannel, iar colegii de la marketing se adresează tinerilor, care sunt pe TikTok și Instagram, dar și celorlalți consumatori, ca să-i aducă mai aproape de mall. E un parteneriat între mall și retailer. Mall-urile au rămas, în percepția oamenilor, niște locuri de socializare, unde ai tot ce-ți trebuie, din punct de vedere al consumului, dar ai și contactul social cu oamenii”.

Cornelia Nicolae, Retail Operations Director, FASHION HOUSE Group, a adăugat că oamenii au început să renunțe la produsele neesențiale, iar comportamentul consumatorului este influențat de buget. Centrele comerciale de tip outlet sunt tot mai interesante pentru acești cumpărători.

„Oamenii caută să economisească, dacă se poate. Studiile efectuate anul trecut ne arată această tendință a consumatorilor de a fi precauți. Este un context favorabil pentru outlet-uri, nu doar în România, ci și în afara țării. Oferta pe care o avem în magazine, faptul că nu e atât de aglomerat în timpul săptămânii, atmosfera din centrele noastre, îi fac pe consumatori să se întoarcă lunar sau la câteva luni. Pentru centrele de tip outlet, va fi important să adauge în portofoliu și zone de leisure, să îmbunătățească oferta de food și cred că hipermarketurile vor deveni ancore esențiale pentru aceste centre, care sunt situate, de obicei, în afara orașelor. Lucrăm la astfel de proiecte”.

Această dorință a oamenilor pentru produse de calitate la preț redus s-a transpus, în cazul Auchan Retail România, în proiecte de discount, a precizat Venera Maria Munjev, Asset & Expansion Manager, Auchan Retail România.

„A fost un an în care supermarketurile deschise s-au poziționat foarte bine. Pentru noi, a fost important să păstrăm prețuri accesibile. Oamenii au avut nevoie de aceste prețuri. Am creat proiecte de discount, la Timișoara și Ploiești. Nevoia a fost clară, însă e important să consolidăm. Nu este ușor să vinzi produse de calitate la prețuri reduse. Vrem să aducem formatul de tip discount mai ales acolo unde avem mai multe magazine de tip hipermarket. Pe lângă Ploiești și Timișoara, vom aduce încă cinci proiecte de acest tip. Vrem să venim cu prețuri accesibile și de calitate, în care partenerii locali să fie implicați”.

Un alt subiect abordat a vizat folosirea inteligenței artificiale pentru a optimiza anumite aspecte în magazinele fizice. Ömer Süsli, Owner, Praktiker Romania, Turkey – Romania Business Council Member, DEIK Foreign Economic Relations Board: „Pentru noi, 2023 a fost un an foarte bun, dar sperăm ca 2024 să fie și mai bun. Așteptările noastre sunt foarte mari. Toate locațiile sunt aproape ocupate, cu excepția celor din Râmnicu Vâlcea. Avem în jur de 50 milioane de euro alocate pentru expansiune în zona retail și încă 50 pentru zona de office sau hotelier. Sperăm ca în 2024 să avem primul hotel funcțional. Suntem tot timpul cu un pas mai aproape de tehnologie – avem reglementări la fiecare centru comercial; știm în fiecare zi câte persoane intră în magazinele noastre, care este media bonurilor eliberate”.

Unul din aspectele ce pot fi optimizate cu ajutorul tehnologiei este eficiența energetică. Vlad Caragea, Smart Building Specialist, EnergyPal, a vorbit despre apetența tot mai mare pentru astfel de soluții. „Pentru a crește eficiența energetică într-un centru comercial, ar fi util să avem un sistem BMS. Trebuie să urmărim consumul, ca să vedem unde trebuie să intervenim. Această monitorizare este ca o vizită la medic: putem vedea unde sunt pierderi, dacă rămân lumini aprinse noaptea. Astfel, se pot evita consumurile anormale. Ne bucurăm că, în ultimul an, proprietarii de centre comerciale au început să vină către noi, își doresc eficiență energetică. S-a schimbat modul de operare, pentru că și chiriașii caută centre comerciale eficiente, își doresc facturi reduse la utilități”.

Panel cu focus pe sectorul industrial & logistic

Al doilea panel a fost dedicat sectorului industrial și logistic și a fost moderat de Ionuț Oprea, Publisher Romania’s Real Estate Guides, Market Pulse Reports, și a abordat subiecte precum evoluția pieței din perspectiva cererii și a dezvoltării de noi proiecte logistice și industriale, care sunt principalele repere în ceea ce privește piața de închirieri, extinderi și investițiile noi, dar și care este nivelul chiriilor prime din București și din principalele hub-uri industriale și logistice din România.

În ultimii doi ani, nivelul chiriilor a crescut cu 30-50 la sută, a explicat Victor Coșconel, Director | Head of Office & Industrial Agencies, Colliers Romania. „În ceea ce privește nivelul chiriilor, în ultimii doi ani s-a construit mult mai puțin speculativ – vedem un nivel de vacancy undeva la cinci la sută. Cumva, asta a favorizat și creșterea chiriilor. Anii trecuți au venit cu un impact major din cauza creșterii costurilor pentru materialele de construcție. Nici investițiile în sustenabilitate nu sunt cele mai ieftine. De doi ani vedem o creștere a nivelului chiriei între 30 și 50 la sută. Cred că e un lucru bun, pentru că asta îl poate ajuta pe chiriaș să beneficieze de un spațiu mai eficient. În ciuda acestor creșteri, aș spune că viitorul nu arată deloc rău pentru România. Sunt îmbunătățiri vizibile în zona de infrastructură. Suntem într-un mediu favorabil României pentru continuarea acestor dezvoltări”.

Loredana Oprișa, Leasing and Development Manager, Olympian Parks, a precizat că, dincolo de regiunea București, încep să se dezvolte și orașele din nord-estul și sud-vestul țării. „Sunt deja câteva orașe din nord-estul țării, din sud-vest, care se dezvoltă. Ele nu au fost neapărat luate în calcul de clienții pe care îi aveam în trecut, ceea ce aduce încredere dezvoltării noastre. Sunt, în continuare, orașe ce nu au spații de clasă A, iar operatorii din acele locuri funcționează în clădiri industriale vechi, nu tocmai eficiente. Rezidențialul se dezvoltă, dar asta constrânge și mai mult aceste spații. Vom vedea, în următorii ani, tot mai multe orașe cu dezvoltări noi”.

Interesul pentru clădiri sustenabile, eficiente energetic, e tot mai vizibil astăzi, a precizat Șerban Juverdeanu, Head of Development, Global Vision. „Sustenabilitatea este un concept la ordinul zilei și nu se mai poate dezvolta altfel. Aproape 35 la sută sunt producții destul de consumatoare de energie și, atunci, alternativa verde este aproape mandatorie pentru ei. Ce construim nou se face numai în ideea de a asigura o amprentă de carbon mai scăzută. Vorbim despre panouri fotovoltaice, despre materiale mai sustenabile. E foarte important să ai și suportul chiriașului – este foarte greu să dezvoltăm speculativ”.

„Există o preocupare pentru montarea de panouri fotovoltaice. Continuăm cu o logică firească de certificare a proiectelor noastre pe mobility, waste management. La nivel de grup, dezvoltăm proiecte pe care le numim MLP Business Park – este o preocupare pe care o avem și pentru România. Avem o pondere de 8-9 la sută de astfel de proiecte și scopul este să ajungem la 50 la sută de proiecte city logistics, în următorii ani. Vom vedea cât de potrivită este România pentru dezvoltarea unui astfel de format”, a adăugat Olga Melihov, Country Head Romania, MLP Group.

Cristina Pop, Head of Asset Management, P3 Logistic Parks Romania, a adus în discuție și interesul manifestat de chiriași pentru soluțiile sustenabile. „În ultimii ani, focusul a fost pe ESG, pe optimizare, eficientizare. Parcul nostru este unul dintre cele mai sustenabile din țară – avem panouri fotovoltaice, încărcătoare pentru mașini electrice. Am eficientizat partea de căldură. Avem o stație CFR ce oprește în permanență în parc, dar și un terminal feroviar. Avem VMS, contorizări eficiente pe parte de electricitate. Sunt acțiuni făcute din partea noastră, ca proprietari, dar și a chiriașilor”.

Mihai Cătălin Barbu, Energy Solution Sales Support Manager, ENGIE Romania, spune că există un interes tot mai mare și pentru stațiile de încărcare pentru vehiculele electrice. „Deși, între 2018 și 2022, numărul autoturismelor electrice s-a mărit de 20 de ori, numărul stațiilor de încărcare auto a crescut de doar șase ori. În România, avem o stație cam la 100 km, deși normele europene prevăd să avem una la 60 km. Avem o platformă de operare și mentenanță pentru stațiile de încărcare. În zona de parcări de centre rezidențiale se pot monta astfel de stații. Anul acesta vom monta 62 stații de încărcare auto, rapide și normale, pentru un important parc industrial”.

Panel cu focus pe sectorul office

Al treilea panel a fost moderat de Lucian Opriș, Director, Tenant Services, Office 360 & Industrial, Colliers Romania, și a fost dedicat sectorului office. Invitații au discutat despre cele mai noi tendințe pe piața proiectelor de birouri, planurile de dezvoltare ale principalilor jucători din industrie și elementele de care se ține cont în elaborarea strategiei de business pe termen lung.

Piața imobiliară locală nu a ajuns încă la maturitate, față de țările din Vest, ceea ce reprezintă un avantaj din punct de vedere al investițiilor, a punctat Andreea Cotigă, Head of Leasing Office, CPI Property Group | Romania.

„Traversăm un moment în care lucrurile se rearanjează, se pun într-o anumită ordine, ca urmare a contextului de care ne-am lovit în ultimii ani. În următorii doi ani, cererea va fi acoperită din stocul existent, aflat la subînchiriere. Asta va pune presiune pe acest vacancy rate de 15 la sută și pe tabloul financiar total. Piața imobiliară din România are un punct forte: nu a ajuns la nivelul de maturitate din Vest. Există oportunități și acum. Prin prisma acestui fapt, consider și că proiectele existente nu vor fi atât de sever afectate de cele noi, cum se întâmplă în Occident. Noi am investit mult după pandemie în proiectele noastre. Sunt proiecte competitive, actuale – a fost o strategie bună, pentru că ne-a pregătit pentru această perioadă. Avem grade de ocupare foarte bune, prezență la birou foarte bună, în creștere”.

Un alt subiect a vizat reîntoarcerea angajaților la birou și felul în care asta se va reflecta asupra construirii de clădiri de birouri în următorii ani. Tamara Guleryuz, Leasing & Asset Manager, Skanska: „ESG, care a devenit un subiect prioritar pe agenda fiecărei companii. Fie că vorbim în calitate de chiriaș, dezvoltator sau investitor, e un subiect fierbinte. Noi implementăm soluții pe fiecare dintre cele trei componente ale ESG în toate proiectele noastre. Avem permanent în minte utilizatorul, nevoile sale actuale și viitoare și starea de bine la birou. Companiile își reorganizează spațiile de birouri pentru a se alinia cât mai bine pe nevoile angajaților lor. Spațiile de birouri nu mai sunt doar spații de lucru, ci sunt reamenajate ca să crească starea de bine a angajaților la locul de muncă. Noi privim spre noi soluții, noi tehnologii pe care le putem aduce în dezvoltările noastre”.

„Majoritatea clădirilor noastre sunt pline, crește zilnic numărul de angajați care revin la birou. Mă aștept să avem o creștere, mai ales că avem companii care, public, au anunțat o libertate mai mică pentru condițiile de work from home – de exemplu, vinerea și lunea nu se mai acordă ca work from home. Asta va duce la o creștere a cererii. În general, companiile nu dau spații înapoi. Au dat spații înapoi pentru că aveau un grad de utilizare scăzut, iar eu mă întreb dacă companiile vor dori în 2024, 2025 același grad de utilizare ca în 2019.

Densitatea nu mai pare un criteriu de eficiență la care să ne raportăm. Dezvoltarea spațiilor de colaborare din spațiile de lucru în defavoarea desk-urilor individuale este un alt trend pe care îl vedem. Nu ne uităm la eficiență de dragul eficienței, ci mai degrabă pentru un randament mai crescut în rândul angajaților. Vorbim despre condiții moderne, sănătoase, la locul de muncă”, a intervenit Andrei Boca, Leasing Director, Globalworth.

Există un interes al clienților pentru clădiri premium, a punctat Mihaela Ispas, Counsel, Filip & Company. „A fost un an bun, stabil. Am avut clienți atât din rândul chiriașilor, cât și al proprietarilor. A fost o pondere mai mare pe partea de contracte care au expirat sau de extindere, dar am avut și jucători noi care au intrat pe piață. Ca tendințe, aș puncta un nivel tot mai sofisticat – clădirile premium au un grad de neocupare redus. Proprietarul știe cum să pună problema cu chiriașul, dar și chiriașul știe mai bine ce vrea. În ceea ce privește ESG, am văzut o preocupare în adresarea anumitor clauze în contracte, pe partea de sustenabilitate. Dacă vorbim de service charge, aici depinde de poziția de negociere a chiriașului. Cei cu o prezență internațională au o listă foarte clară pentru ce își doresc de la proprietari. E o discuție foarte grea și foarte rar se ajunge să fie reglementată în contract”.

Despre transformarea spațiilor de birouri a vorbit și Emma Toma, Head of Office Division, AFI Europe: „Din experiența noastră, având opt proiecte de birouri în portofoliu, categoriile de clienți s-au împărțit, în 2023, în două categorii: IT&C și restul domeniilor de activitate. Revenirea la birou a făcut posibilă această împărțire. Ce e important este că, în contextul geopolitic actual, interesul companiilor a fost pe optimizare de costuri, să meargă on the safe side. În loc să reînnoiască întreaga suprafață, au reînnoit parțial, cu observația că vor reveni într-un an. Toată lumea a arătat o tendință spre optimizarea de costuri, dar cred că, pe termen scurt, vom vedea o tendință de diminuare a returnării de spații”.

Nu putem vorbi despre închirierea de spații de birouri fără să vorbim despre asigurări, a punctat Dan Ungureanu, Business Development Leader CEE & CIS, RENOMIA Gallagher. „Dezvoltatorii vor să se uite spre obligațiile pe care le impun chiriașilor, la nivel de asigurări. Toată lumea își dorește să atragă chiriași puternici, însă nu poți impune anumite restricții. Deși ar putea să se impună mai bine, ca dezvoltatori, ei cedează, de multe ori, în fața chiriașilor. În ceea ce privește work from home, tendința este să se revină la birou. Cred că tendința este bună și că trendul va merge în direcția asta. Toată lumea vrea să dezvolte, însă, la un moment dat, piața trebuie să se echilibreze. Acesta este prețul plătit pentru calitatea primită. Știu că produsul meu e la un nivel ridicat de calitate, astfel că trebuie să asigurăm costul”.

Panel cu focus pe sectorul rezidențial

Ultimul panel, dedicat sectorului rezidențial, a fost moderat de Gabriel Blăniță, Associate Director Valuation and Advisory Services, Colliers Romania. Invitații au discutat despre cum arată contextul actual al pieței rezidențiale, perspective, evoluția prețurilor și a vânzărilor. Ei au adus în discuție și impactul blocării permiselor de urbanism (PUZ) asupra dezvoltarii imobiliare pentru segmentele rezidențial și office în București.

Se poate observa un interes tot mai mare pentru apartamentele cu două camere. Acest lucru este datorat faptului că oamenii nu își permit locuințe mai mari, din cauza creșterii prețurilor, ca urmare a ofertei scăzute pentru apartamente.

Beatrice Dumitrașcu, CEO Residential Division, One United Properties: „Sunt persoane care cumpără apartamente în București ca să aibă o locuință de tranzit. E interesant că, dacă am fi avut apartamente cu două camere la One Cotroceni, am fi vândut pe lângă cele 900 încă pe atât. Stocul pe apartamente e destul de învechit – oamenii își doresc să plătească mai puțin la utilități, să trăiască în locuințe eficiente energetic și să se bucure de o comunitate. Cu cât creezi mai multe oportunități, relaxezi infrastructura. Prețurile au crescut și am observat că piața de închirieri a crescut și ea. Cei care cumpără ca să-și pună banii la adăpost aleg să cumpere o unitate locativă, care aduce un venit pasiv. Tinerii de astăzi se vor lovi de chirii mari, pentru că nu vor fi suficiente construcții. Vorbim despre faptul că sunt nevoi mari din perspectivă locativă, dar avem ofertă foarte mică. Oamenii vor apartamente mari, dar își permit să cumpere doar apartamente cu două camere, fiindcă prețurile au crescut. Vom ajunge ca orice capitală mare din Europa, unde prețurile pe metru pătrat vor fi mari, unde vor fi mai mulți investitori”.

Dezvoltatorii au venit cu soluții, precum oferirea spre vânzare de apartamente cu două camere, dar cu o suprafață utilă mai mare. „Lumea întreabă tot mai mult ce dimensiuni au apartamentele, dacă au spații de depozitare. Oamenii preferă apartamentele de 58-60 mp utili. Avem și de 62 mp utili, la apartamente cu două camere. Oamenii au devenit conștienți că au nevoie de aceste spații de depozitare pentru că se lucrează, încă, în regim hibrid. E foarte clar că vom avea mari probleme – degeaba ne dorim noi, dezvoltatorii, proiecte noi, pentru că în București, pentru orice teren de minimum 3.000 mp trebuie să elaborăm o documentație specifică. Din august 2020, nu s-a mai aprobat niciun PUZ. Asta înseamnă că vom ajunge să vedem blocuri mai mici, între alte blocuri, între case, fiindcă suprafața s-a redus”, a spus Antoanela Comșa, președinte Gran Via România.

Numărul mic de autorizații de construire acordat în ultimii ani se va reflecta pe piață, în următorii ani, a punctat Irina Caraene, Director Vânzări, Cordia România. „Simțim că piața este încă puternică din punct de vedere al cererii. Nu doar investițional, nu doar cei care vin la studii în București, ci și familii care vor să facă un upgrade – anul acesta, am văzut un apetit pentru apartamentele mai mari, de tip duplex. A fost o cerere frumoasă pentru acest tip de apartamente. Suntem încrezători că 2024 și 2025 vor aduce semne mai bune, prin prisma alegerilor ce urmează. Facem planuri, mai ales pentru că în ultimii trei ani numărul autorizațiilor a fost destul de scăzut, față de cerere. Cererea crește, oferta scade. Am văzut, la un moment dat, o ușoară apreciere pe blocurile vechi. În ianuarie-februarie s-a sesizat o foarte ușoară apreciere pentru apartamentele cu 2-3 camere. Merită investit în apartamente noi și merită echilibrată piața”.

Invitații au făcut o radiografie a anului 2023 în sectorul rezidențial. Laurențiu Afrasine, CEO, Akcent Development: „2023 a fost un an hotărâtor. Noi am luat decizia de a începe un proiect nou. Am început o campanie de teasing, prin care am început să prospectăm piața, ca să vedem ce se întâmplă. Concluziile au fost pozitive, iar în octombrie 2023 am început proiectul. Vorbim de un ansamblu rezidențial de cinci unități, 723 apartamente, făcute într-o singură fază. Toate au termen de finalizare 2025. Am pus în balanță și am cântărit toate elementele, tot ce s-a întâmplat în 2021-2022, și am privit spre perioada 2024-2025. În primele luni ale anului, premisele sunt bune – avem multe solicitări. Am început vânzările în noiembrie, dar din ianuarie și februarie a crescut mult interesul. În februarie am vândut 36 de unități”.

„La noi, în 2023 lucrurile au mers bine. Într-un timp record, într-o lună, am livrat 300 de apartamente. Am vândut la un proiect de volum peste 50 la sută, în faza a doua. Pentru 2024, simțim că energiile se schimbă, că va fi un an altfel. Portofoliul nostru se va lărgi cu șase proiecte. O nouă provocare este faptul că, din acest an, devenim și dezvoltator – un sat situat la 20-30 de minute de București, unde se va putea trăi în natură, cu tot confortul oferit de o zonă urbană. Ne vom implica mult în ce se va întâmpla în comunitate – nu venim doar cu elementele, ci și cu instrumentele, soluțiile, pentru ca oamenii să interacționeze între ei”, a intervenit Rafaela Nebreda, Founder & CEO, Grupo Demetra și Imoteca.

Un alt subiect abordat a vizat eficiența energetică. Clienții sunt mai atenți la sustenabilitatea clădirilor în care locuiesc, a punctat Cătălin Podgoreanu, Head of Operations, Brisk Group.

„Ne dorim mai multă transabilitate și coerență în procesul de autorizare. În portofoliul nostru avem și proiecte de tip apartament, și de tip case – sunt două tipologii diferite de proiecte. Există cerere, cu precădere, în zona de volum, deși creditarea cunoaște anumite greutăți din perspectiva dobânzilor. Ne dorim o dezvoltare a numărului de proiecte și să ridicăm standardul de calitate a vieții cu fiecare proiect livrat. Confortul și calitatea proiectelor livrate crește de la an la an. Aceasta este o urmare a pieței, pentru că toate proiectele noi corespund unui alt stil de viață, unei alte funcțiuni față de anii ‘90. Suntem într-o continuă adaptabilitate. Cât privește eficiența energetică, pentru a simți acest confort vorbim și despre o implementare corectă”.

Pandemia a generat un context actual îndreptat spre eficiență energetică și soluții smart, a precizat Daniel Buhazi, Commercial Director, Ariston România – divizia ELCO Heating Solutions. „Practic, pompele de căldură fac parte din această categorie, deși în România abia acum începe să se dezvolte. Până acum 2, 3, 4 ani, pompa de căldură era o soluție alternativă pentru una ce nu se putea realiza altfel. De anul trecut o privim din punct de vedere al reducerii de costuri, eficiență energetică. Proiectele noastre se derulează cu două tipuri de soluții: una e reprezentată de centralele de bloc, cealaltă de pompele de căldură. Multe soluții se realizează în format hibrid. Categoria de client care se uită la astfel de investiții este din zona mediu-plus spre premium, deoarece costul de investiție este destul de ridicat”.

O nouă ediție Real Estate & Construction Forum va avea loc în septembrie.

  • Evenimentul a fost organizat de BusinessMark
  • Parteneri:  Colliers România, CPI Property Group, ELCO Heating Solutions, Cordia, EnergyPal, RENOMIA Gallagher, Filip & Company, BRISK
  • Evenimentul a fost susținut de: BRCC
  • Partener de monitorizare al evenimentului: mediaTrust
  • Parteneri media: AngajatorulMeu.ro, spotmedia.ro, Finzoom, Revista Cariere, Financial Market, Ziarul Bursa, Debizz, MATEK, Jurnalul de Afaceri, Global Manager, Global HR Manager, EventsMax, Revista Piața, Daibau.ro, Transilvania Business, Business Voice, Spatiulconstruit.ro, PRwave, AntreprenorinRomania.ro, Top Business News, proidea, ibuild, eurourbanism.ro, depozitinfo.ro, birouinfo.ro, Logistic Post, Digital Business, Club Economic, România Durabilă, Economistul

DESPRE BUSINESSMARK

Din 2013, organizează evenimente business, în principal “concept propriu”, gândite și planificate de la idee și concept până la implementare. Are o abordare all-industries și dedică proiecte unei arii largi de industrii și domenii profesionale. Își dorește să-și pună amprenta în viețile profesionale ale participanților, să producă un impact concret. Își propune să creeze contexte pentru schimb de experiență și creare de idei, contexte pentru dezvoltare, pentru a fi inspirat și pentru a găsi partenerii potriviți.

Dincolo de evenimentele concept propriu, organizează evenimente construite pentru partenerii săi, gândite împreună cu ei și adaptate obiectivelor lor. “Dacă ești în căutarea unei echipe profesioniste, care să organizeze evenimente B2B, suntem alături de tine, pas cu pas. Poți conta pe experiența noastră în consultanță, suport în crearea și implementarea conceptului de eveniment, în managementul evenimentului, de la creație, logistică, producție, și până la optimizarea eficientă a bugetului”, este promisiunea conducerii BusinessMark.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share