Cum a fost 2022 pentru angajații din România și ce își doresc de la 2023

Foto: Jonathan Farber

44 la sută dintre participanții la un sondaj derulat de eJobs România spun că 2022 a fost un an plin de incertitudini și provocări, iar pentru 32,4 la sută a fost un an de creștere, cu surprize plăcute și mai ușor decât 2021. Doi din zece recunosc că a fost un an greu.

A fost un an relativ stabil din punctul de vedere al schimbărilor de joburi. 68,5 la sută dintre respondenți nu au făcut nicio mișcare în acest sens. Totuși, întrebați ce își doresc cel mai mult de la 2023, răspunsul care apare cel mai des este legat de schimbarea jobului (23,4 la sută). Lista de dorințe continuă cu creșterea salariului, lucrul pe termen lung de acasă, să fie promovați, să-și găsească un job, pentru că momentan sunt șomeri, sau să-și deschidă propriul business. Mai puțin de zece la sută nu au niciun motiv să aibă așteptări optimiste de la 2023.

“Când descriu 2022 drept un an bun, jumătate dintre respondenți se referă, în primul rând, la faptul că le-a fost mărit salariul. 18 la sută și-au găsit jobul mult visat, 12,6 la sută au fost promovați pe un post mai bun în compania pentru care lucrează, iar trei la sută și-au deschis propriul business. De altfel, de la an la an, vedem tot mai puține persoane care vor să treacă de la statutul de angajat la cel de antreprenor. Când vine vorba despre motivele care au făcut din 2022 un an prost, răspunsurile sunt canalizate în doar două direcții mari: faptul că nu și-au putut găsi jobul dorit și faptul că nu au avut parte de creșteri salariale”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales la eJobs România.

Pentru 2023, 43,9 la sută dintre respondenți se tem de impactul unei posibile crize economice. 15,5 la sută se gândesc că le-ar putea scădea veniturile, iar 14,4 la sută iau în calcul că le va fi mai greu decât în 2022 să-și găsească un job. De aceea, dacă nu mai sunt mulțumiți de job, 82 la sută dintre ei sunt mai degrabă dispuși să aibă răbdare cu jobul actual până vor avea siguranța că au găsit o variantă de rezervă. 23,4 la sută nu au nicio temere legat de noul an.

“Foarte interesante au fost și opțiunile respondenților cu privire la tipul de angajator spre care s-ar orienta sau se vor orienta în 2021, pentru că acestea spun multe despre ce își doresc și despre direcția în care va migra piața. 30,2 la sută ar alege o multinațională și aduc ca prim argument stabilitatea și capacitatea de a rezista unor șocuri economice, iar 21,1 la sută ar alege un angajator care să le permită să lucreze exclusiv remote. Companiile românești atrag doar 14 la sută dintre respondenți, iar cele de mici dimensiuni 14,2 la sută. Startup-urile par să aibă, la acest final de an, cel mai redus capital de încredere din partea candidaților – doar 7,2 la sută ar alege să lucreze într-o astfel de companie”, arată Roxana Drăghici.

Sondajul a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie, pe un eșantion de 1.400 de respondenți.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share