Cea mai mare comunitate de antreprenori online din România, Amazonienii, a ajuns să numere peste 2.200 de membri. Ei au inițiat business-uri pe Amazon și produc venit constant de mii, zeci și chiar sute de mii de dolari, grație cursului dezvoltat de Alex Hudițan și Claudiu Stănculescu, prin prisma celor trei ani de experiență în vânzarea online, pe această platformă.
Dezvoltat în urmă cu aproape doi ani, cursul Amazon SetUP (ce stă la baza comunității) este o școală de antreprenoriat, pe baza căreia s-au lansat sute de afaceri online. Modelul de business constă într-o cercetare de piață pentru alegerea produsului, crearea unei oferte personalizate la un furnizor din China și vânzarea pe Amazon, la un raport preț/calitate imbatabil. Amazon pune la dispoziție toate serviciile necesare comercializării produsului: recepție, depozitare, afișare pe site, livrare, customer support și birocrație.
„Datorită acestui serviciu oferit de Amazon, avem cu toții șansa de a face comerț din fața laptopului, pe cea mai mare piață de desfacere din lume: SUA. Fără complicații sau riscuri majore. După trei ani de business online, mi-am câștigat libertatea și acum lucrez din Thailanda, Columbia, Mexic sau Brazilia. Îmi doresc să-i învăț pe români acest model de business de la zero. Dacă la prima ediție au fost 100 de înscriși, au urmat 160, 420, iar la ultima ediție am depășit 1.000. Creșterea a venit natural. Noi ne-am adaptat la cerințele pieței, iar piața din România s-a adaptat la acest model de business, care este deja cunoscut peste tot în lume”, explică Alex Hudițan.
Rezultatele edițiilor au fost similare, iar rata de succes este cu mult peste media cursurilor online. Aproximativ 55 la sută dintre cursanți se lansează pe Amazon: 35 la sută dintre cei înscriși se lansează odată cu finalizarea cursului, 15 la sută își lansează produsul în următoarele 1-4 luni, iar între 5-10 la sută se lansează după mai mult de patru luni. „Cel mai mare risc, și singurul cu adevărat periculos, este să nu urmezi pașii de lansare. Unii oameni pur și simplu nu sunt dispuși să urmeze cursul. Fie se hotărăsc să facă altceva, fie nu acordă timpul necesar sau nu urmăresc nici webinariile. Considerăm că rata de succes, de circa 55 la sută, spune multe despre valoarea pe care o oferim în acest curs online, spre deosebire de media de 13 la sută, a celor care reușesc să finalizeze cursuri online”, spune Claudiu Stănculescu.
Cursul SetUP durează patru luni. În fiecare sâmbătă are loc un webinar live, care se regăsește apoi și înregistrat, pe platforma de lucru cu acces nelimitat. În fiecare lună, membrii primesc pașii pentru găsirea produsului și informații despre criteriile de selecție, cum se negociază cu furnizorul și cum se face comanda, listarea produsului și lansarea propriu-zisă. Cel mai mare avantaj al acestui curs este dat de comunitate, unde participanții întâlnesc mentori cu experiență și învață toate trucurile de la antreprenori care deja au testat informațiile. În plus, primesc consultanță, constant, pe probleme specifice.
Afacerile Amazon se ridică la peste 135,99 miliarde de dolari, în timp ce eMAG vinde, pe toate cele patru piețe din România, Bulgaria, Ungaria și Polonia, puțin peste un miliard. Cu 426 de produse vândute pe secundă în 2013, de sărbători, Amazon este una dintre cele mai profitabile afaceri pentru antreprenorii aflați la început de drum. Piața este plină de oportunități printre cele 398 milioane de produse. Avantajul unui business pe Amazon este ponderea de peste 83 la sută în favoarea revânzătorilor, care cumpără produse en gros și le revând sub propriul brand. Conform statisticilor din 2016, 49 la sută dintre vânzători fac sub 100.000 de dolari pe an, 36 la sută câștigă între 100.000 și un milion, 13 la sută între 1-10 milioane, iar restul de doi la sută au vânzări de peste zece milioane de dolari (Amazon Sellers Survey 2016).
Pe Amazon există 304 milioane de conturi active, adică potențiali clienți. Este cea mai mare platformă online de vânzare. Utilizatorii sunt împărțiți în două categorii: cei medii, care cheltuiesc peste 625 de dolari, anual, și cei Prime, care pentru un abonament predefinit au anumite beneficii. Ei cheltuiesc dublu. Aproape jumătate dintre americanii care fac shopping online merg direct pe Amazon, pentru a face o achiziție. În 2015, Amazon a generat, de Black Friday, o treime dintre toate vânzările online din lume, iar acest trend se păstrează.
Cei interesați să-și înceapă propriul business pe Amazon găsesc mai multe detalii aici.