Fiecare job creat la Kaufland România duce la angajarea altor patru persoane în economia românească

Anul trecut, Kaufland România, a patra cea mai puternică companie din țară, după cifra de afaceri, și unul dintre cei mai mari angajatori privați, a atins o cifră de afaceri de 12,92 miliarde lei (martie 2020-februarie 2021).

Prin activitatea sa, Kaufland a generat în România o contribuție totală în economie de 1,9 miliarde euro (Valoare Brută Adăugată totală), ce reprezintă circa 0,9 la sută din PIB-ul total al României, arată cel mai recent studiu de impact socio-economic al companiei în 2020, efectuat de KPMG.

Compania generează, prin activitatea sa, peste 68.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, direct, indirect și indus, echivalentul a circa 1,3 la sută din forța de muncă națională. Studiul arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea altor patru persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Investiții în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 300 milioane euro și a avut o contribuție la bugetul de stat de peste 192 milioane, prin taxe și impozite. Compania susține parteneriatele cu producători locali, pentru care derulează programe de sprijin, iar în 2020 a lucrat cu peste 2.400 de furnizori din România. Din fiecare leu cheltuit la casă, în magazinele Kaufland, 67 de bani merg direct către afaceri românești.


“Fiecare are o influență asupra a tot ce e în jurul său – și poate una dintre cele mai mari lecții pe care ni le-a predat pandemia tuturor este că suntem cu toții împreună. Totul este înlănțuit. Facem an de an acest exercițiu de evaluare, prin acest studiu, pentru a vedea ce impact avem în jur”, declară Marco Hößl, director general Kaufland România.

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în derularea de proiecte de responsabilitate socială în valoare de opt milioane euro, ce au venit în beneficiul a 2,8 milioane de români. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură. 

Cea mai sustenabilă companie din România, trei ani la rând

Cu inițiative anti-plastic, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, Kaufland se numără printre cei mai mari investitori locali în sustenabilitate. În 2020, pentru al treilea an la rând, a obținut primul loc în topul celor mai sustenabile companii din țară, conform Romania CSR Index.

Articolul anterior

Piața recrutării de freelanceri va crește cu peste 40 la sută în 2021. BestJobs lansează servicii de angajare pentru liber-profesioniști

Articolul următor

Companii de top recrutează la Târgul de Cariere Sibiu, joi și vineri

Articole din aceeași categorie
Total
2
Share