Ford își va lăsa 30.000 de angajați să lucreze de acasă și după pandemie. Primii vor fi cei din America din Nord

Constructorul auto american Ford Motor Co. şi-a informat angajaţii că vor putea continua să lucreze de acasă şi după ce pandemia se va încheia, astfel că peste 30.000 dintre angajaţii Ford vor folosi locurile de muncă de la birou doar dacă vor avea nevoie.

Directorul de resurse umane de la Ford, Kiersten Robinson, a fost cea care a făcut anunţul, cu prilejul unei reuniuni online cu angajaţii. Într-o primă fază, măsura se va aplica în America de Nord. “Modelul de lucru în regim flexibil” prezentat ieri le permite angajaţilor să aleagă să lucreze de acasă pentru sarcinile de rutină şi să vină la birou pentru şedinţe şi activităţi de tip team-building. Sistemul va debuta în iulie şi se va aplica în principal personalului din birouri şi nu muncitorilor din uzină, notează Agerpres.

La fel ca şi în cazul altor angajatori, mari şi mici, la Ford, angajaţii au ajuns să aprecieze faptul că nu mai trebuie să facă naveta în fiecare zi şi pot lucra de acasă, înconjuraţi de familie şi animalele de companie. Jumătate dintre angajaţii din întreaga lume lucrează acum de acasă, faţă de 11 la sută înainte de pandemie, arată un studiu realizat de firma de resurse umane Willis Towers Watson.

Într-un sondaj derulat în vara anului trecut, 95 la sută dintre angajaţii Ford, care nu erau implicaţi în activităţi de producţie, au spus că vor să menţină un mix de muncă de acasă şi muncă de la birou, şi după pandemie. Ford a încheiat anul 2020 cu circa 186.000 de angajaţi la nivel global.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În România, Ford Craiova are peste 6.000 de angajaţi care lucrează pentru producţia de vehicule şi pentru cea de motoare. Circa 1.100 dintre ei lucrează doar la uzina de motoare, în trei şi în patru schimburi, pentru a face faţă cererii de pe piaţă. De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie. Circa 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share