CBRE lansează în România o gamă de servicii omnichannel pentru retailerii care vor o adaptare rapidă la noul context de piață prin extinderea spațiilor industriale.
Serviciile omichannel sunt prezente de trei ani în rețeaua globală CBRE, cel mai des în SUA și Marea Britanie, iar pandemia a accelerat sinergia dintre retail și industrial peste tot în lume. „Trăim într-o lume omnichannel la nivel individual și la nivel de business, astfel că serviciile noastre devin și ele omnichannel. Scopul este acela de a deservi consumatorul final și de a răspunde nevoilor sale, oriunde se află, offline sau online. Indiferent de mediul de interacțiune cu produsele clienților noștri, soluția de real estate rămâne esențială pentru a ajunge aproape de consumator”, declară Răzvan Iorgu (foto), Managing Director, CBRE România.
Noua gamă de servicii integrează soluțiile deja oferite retailerilor în cei peste 17 ani de experiență a echipei locale CBRE. Pe lângă achizițiile de terenuri, leasing, optimizare de portofoliu, fuziuni și achiziții și property management, serviciile omnichannel facilitează accesul chiriașilor la soluții tipice pentru sectorul industrial.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Decizia strategică a CBRE vine într-un moment-cheie. Trimestrul al IV-lea are o importanță majoră în cuantumul vânzărilor anuale de retail online. Perioada octombrie-decembrie generează peste 35 la sută din vânzările totale de retail online, datorită campaniilor de Black Friday și de Crăciun, situație ce se reflectă inclusiv într-o nevoie temporară mai mare pentru spații industriale.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
„Consumatorul petrece tot mai mult timp online. Sectorul de ecommerce crește rapid, iar datele noastre indică o dublare a ratei de vânzări online de la șapte la 15 la sută, în maximum cinci ani. La rândul său, dinamica prezenței consumatorului în magazinele fizice aduce cu sine o nevoie de eficientizare și optimizare stocuri, în timp real. Nevoia de spații de depozitare devine un factor-cheie pentru a deservi consumatorul: timpii de livrare la comanda online și experiența de cumpărare în spațiul fizic depind de calitatea procesului logistic. Cinci din zece retaileri cu care discutăm ne solicită detalii atât pentru spații de retail, cât și pentru industrial”, adaugă Răzvan Iorgu.
Echipa de retail a CBRE România, condusă de Carmen Ravon, a consiliat tranzacții cu branduri internaționale din diferite domenii, de la fashion (Peek & Cloppenburg, grupul Inditex, Victoria’s Secret, C&A, LC Waikiki), accesorii și echipamente sportive (Decathlon, Sportisimo), la FMCG (Nespresso, Burger King, Starbucks, McDonald’s), și este implicată în tranzacții de fuziuni și achiziții, precum preluarea rețelei de supermarketuri Maya de către lanțul Profi.
Pe piața de industrial, prin echipa coordonată de Andrei Jerca, a consiliat tranzacții de închiriere cu spații de depozitare pentru retaileri offline și online, pentru companii de distribuție, transport și logistică, și tranzacții cu spații industriale pentru companii din producție. Printre clienții recenți se numără Carrefour, PepsiCo, Sameday, NDB Logistics, DS Smith și E Van Wijk.
Carmen Ravon și Andrei Jerca au o experiență în real estate de peste 13 ani fiecare, perioadă în care au lucrat în consultanță și în dezvoltare, respectiv administrare de spații imobiliare.
Piața spațiilor industriale moderne din România va depăși nivelul de cinci milioane mp până la finalul anului, arată datele CBRE. Acest volum reprezintă un stoc industrial de 260 mp per mia de locuitori, sub nivelul din regiune (347 mp în Ungaria sau 510 mp în Polonia), cu potențial de creștere în continuare. La finalul trimestrului al III-lea, stocul de retail modern era estimat la 3,84 milioane mp de centre comerciale și parcuri de retail.
DESPRE CBRE, INC.
Cu sediul central în Los Angeles, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2019. Are peste 100.000 de angajați (fără a include afiliații), răspunde nevoilor dezvoltatorilor imobiliari și deservește proprietari și chiriași prin peste 530 de birouri (excluzând filialele) din lume. În România, oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, servicii de design andbuild, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare.