45 la sută dintre companiile din România lucrează în prezent la dezvoltarea brandului de angajator, relevă chestionarul „Importanța brandului de angajator în recrutare”, derulat de My HR Lab, în ianuarie, și la care au răspuns peste 200 de profesioniști implicați în procesele de recrutare din România.
Majoritatea (91 la sută) oamenilor de resurse umane și a hiring managerilor consideră că brandul de angajator este important în procesele de recrutare. 45 la sută dintre companiile reprezentate lucrează în prezent la definirea și dezvoltarea brandului de angajator, în timp ce 40 la sută au deja un brand de angajator definit și cunoscut pe piața locală.
Din punctul de vedere al oamenilor implicați în procesele de recrutare, cele mai importante trei aspecte care atrag atenția candidaților sunt părerea angajaților și a foștilor angajați despre companie (67 la sută dintre respondenți), pachetul salarial și beneficiile (57 la sută), oportunitățile de dezvoltare și avansare în carieră (52 la sută). Alte aspecte ale brandului de angajator, care atrag atenția candidaților și sunt considerate importante de oamenii de HR și hiring manageri, sunt renumele companiei (47 la sută), cultura organizațională (37 la sută), prezența și conținutul în social media (26 la sută).
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Chestionarul „Importanța brandului de angajator în recrutare” a fost promovat, în ianuarie, pe paginile MY HR Lab de Facebook, LinkedIn și Instagram. Au răspuns întrebarilor 209 profesioniști implicați în procesele de resurse umane. 67 la sută lucrează în companii multinaționale, 27 la sută în companii locale și nouă la sută în companii cu capital mixt. 32 la sută caută candidați pentru companii active în IT&C, 19 la sută pentru companii din domeniul serviciilor profesionale, 14 la sută pentru producție, 11 la sută pentru retail, opt la sută pentru industria BPO, cinci la sută pentru companii din domeniul logistică și transport, în timp ce 11 la sută recrutează pentru industrii precum farma, financiar-bancar, oil & gas sau construcții.
DESPRE MY HR LAB
Este un business out of the box, lansat în România, în 2015, care oferă workshopuri de HR interactive și consultanță HR creativă. Misiunea sa este să schimbe modul în care învață specialiștii HR, managerii și toate persoanele implicate în procesele de resurse umane. „La My HR Lab, nu vei găsi Power Point-uri și manuale, pentru că motorul tuturor acțiunilor noastre este #learnbydoing. Fiecare sesiune de consultanță sau workshop este 100 la sută friendly, creativă, interactivă și are loc cu laptopurile deschise. Participanții dezvoltă strategii și lucrează, în timp real, cazurile lor de HR. La sfârșit, au toate informațiile în format electronic, ready to be used”, arată reprezentanții companiei. Până acum, la workshop-urile My HR Lab au participat 1.300 de specialiști HR și manageri, din peste 250 de companii din România.