Compania de transport aerian low cost Ryanair a anunțat că intenționează să anuleze mai multe zboruri programate și pentru care au fost vândute deja bilete, din motive comerciale. Potrivit Centrului European al Consumatorilor (ECC) România, în această situație, pasagerii zborurilor anulate trebuie să știe că drepturile stabilite prin legislația europeană, în speță Regulamentul UE 261/2004, nu pot fi încălcate.
Prin urmare, dacă ai fost anunțat că zborul tău cu Ryanair a fost anulat, ai dreptul, în primul rând, la rambursare în termen de şapte zile a întregului cost al biletului sau la redirecționare. În plus, în funcție de momentul în care ai fost anunțat de anulare, poți solicita companiei aeriene și compensațiile stabilite de Regulamentul UE 261/2004. Acestea sunt calculate având în vedere distanța zborului anulat și pot fi de la 250 la 600 de euro. Ryanair a publicat deja o listă a zborurilor anulate, care poate fi găsită aici.
Sfaturile ECC România
- Citește cu atenție secțiunea Drepturile pasagerilor aerieni de pe site-ul ECC, care explică pe larg care sunt drepturile pasagerilor în caz de anulare a unui zbor.
- Dacă nu ești lămurit sau cazul este mai complex, poți să suni, să trimiți un e-mail sau o întrebare pe Facebook, iar ECC va oferi un sfat gratuit, special pentru fiecare situație.
- Transmite companiei aeriene o solicitare de plată a compensațiilor legale, prin utilizarea formularului disponibil pe site-ul acesteia.
- Dacă nu primești un răspuns în maximum 30 de zile sau primești un răspuns negativ, poți să trimiți spre ECC o reclamație, însoțită de confirmare rezervare/itinerariu, reclamația transmisă către compania aeriană și, dacă este cazul, răspunsul primit. ECC va încerca să găsească, gratuit, o soluție pe cale amiabilă.
DESPRE CENTRUL EUROPEAN AL CONSUMATORILOR DIN ROMÂNIA
Face parte din rețeaua ECC-Net și sprijină cetățenii UE în domeniul achizițiilor transfrontaliere. Rolul său este să ofere consultanță juridică gratuită, în probleme de comerț transfrontalier, și să încerce rezolvarea pe cale amiabilă a sesizărilor primite de la consumatorii români, dar și din alte state membre. ECC Romania este cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României, prin Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, și sprijinit logistic de Asociația Pro Consumatori.
VIDEO. Medicul „războinic”, care pilotează avioane și scrie poezii