După doi ani de interacțiune limitată angajat-angajator sau ascunsă în spatele unui ecran, petrecerile de Crăciun sunt considerate un must de manageri, dar nu și de cei care s-au obișnuit să marcheze momentul remote.
În ciuda reputației nu chiar fericite, întâlnirile fizice cu echipa reprezintă – spun studiile – o modalitate puternică de a dezvolta colaborarea și încrederea între colegi și manageri deopotrivă, de a crește motivația, de a aborda punctele slabe ale unei echipe și de a le cultiva pe cele forte. Cum ajungi însă să pui teoria în practică? Cu un… Complice.
Ce face un… Complice? Nu îl confundați cu un complice obișnuit! Complicele de la Complice.ro este un curator și furnizor de experiențe pentru companii – mai exact, este o echipă care organizează petrecerile de Crăciun și întâlnirile de echipă în așa fel încât angajații să nu-și mai dea ochii peste cap când sunt anunțați că veți face Secret Santa la birou. Ba mai mult, să plece energizați după o porție copioasă de râs de la întâlnirea cu… nu, nu cu Moș Crăciun, ci cu Grinch (jucat chiar de un actor de la TNB), care le va împărți cadourile într-un show personalizat de improvizație.
- Managerii de HR și Generația Alfa. Ce impact vor avea pe piața muncii tinerii născuți după 2010?
- 44 de companii sunt Top Employers în România, în 2025
- Efectele noilor decizii fiscale asupra sectorului IT: doar o treime dintre companiile din România au în plan să-și extindă echipele în 2025
“Echipele de astăzi sunt diferite de cele din trecut: sunt mult mai diverse, digitale și dinamice, într-o continuă schimbare și cu valori uneori eterogene. Tocmai de aceea, nevoia de a fi împreună a crescut, proporțional cu timpul petrecut remote, iar ce facem noi e să oferim un timp de calitate împreună, poate chiar dincolo de zona de confort, astfel încât să rescriem relaționalul echipei. Știm că sună abstract, dar imaginați-vă o simplă ieșire la masă înainte de Crăciun versus o cină privată pe nevăzute pregătită special de un chef celebru; sau o ieșire într-un bar versus o petrecere în… aer, cu ajutorul experiențelor de tip VR, desigur”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro.
De altfel, așa crește Complice.ro eficiența și coeziunea unei echipe: prin provocarea de a rezolva o misiune de spionaj în tren, de exemplu, chiar dacă participanții sunt angajați la o instituție bancară, nu la o firmă de detectivi particulari; sau printr-o întrecere pe circuit sau chiar pe străzile din București, chiar dacă angajații nu sunt piloți, ci programatori.
Inspirație din cele mai populare experiențe
Potrivit Oanei Pascu, în topul celor mai populare experiențe în această perioadă se numără petrecerile tematice with a twist, cum ar fi activitățile de construit obiecte sau lucruri concrete, atelierele de cupaje ori degustările private. Acestora li se adaugă experiențele de teambuilding care includ treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, experiențele de driving – mai ales experiențele off-road sau karting, cele de supraviețuire urbană sau în pădure, ori jocurile private de tip casino.
“Toate solicitările au ca obiectiv aducerea echipelor împreună, într-o manieră inedită și antrenantă. Spațiile neconvenționale sunt <locul nostru de joacă>, în care invităm companiile să pătrundă și să descopere beneficiul pe care cuvântul <altfel> îl are în viața unei echipe. Cele mai multe solicitări de experiențe pentru echipe au venit de la companii din IT, retail, banking ori industrii creative, iar acestea s-au completat cu solicitarea de a găsi soluții și pentru premiile individuale oferite la final de an, ca recompensă sau recunoaștere pentru angajați”, explică Oana Pascu.
În ceea ce privește bugetul, căci de multe ori acesta este un aspect esențial pentru angajatori, Oana Pascu asigură că există o experiență potrivită aproape pentru fiecare buget. Dacă ne referim la o petrecere mai altfel pentru finalul de an, costurile experiențelor au pornit de la câteva sute de euro, în timp ce media pentru recompensele individuale de final de an achiziționate până acum este de 80 euro.
“În cei peste șapte ani de când livrăm experiențe corporate, am avut un procent tot mai mare de clienți care au migrat de la cadouri-obiect spre cadouri-experiență, de la evenimente simple, spre evenimente de echipă tot mai creative, pe fondul impactului în productivitate și coeziunea echipei. Anul acesta, putem spune că numărul cadourilor-obiect solicitate a scăzut considerabil. Tot mai multe companii sunt dispuse să investească mai mult în relația cu angajații decât, pur și simplu, să marcheze un moment din an”, arată Oana Pascu.