400 de pasionați de Employer Branding au participat la EBcon, prima conferinţă internaţională de Employer Branding din România, organizată în 13-14 mai, în București, la Nord Events Center by Globalworth.
Timp de două zile, participanții au avut acces la un conținut valoros, oferit de 15 speakeri internaţionali şi locali, masterclass-uri și sesiuni de keynotes. Rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori din România în 2024 au fost anunțate în premieră, la EBcon, unde a avea loc și gala Most Desired Employers.
Specialiștii prezenți la EBcon au luat parte la o experiență de învățare completă, alături de peste 15 speakeri internaţionali şi locali, de la companii renumite din Europa. Pe lângă întâlnirea cu speakerii şi sesiunile de keynotes, participanţii s-au bucurat și de activitățile din trei masterclass-uri și de zona expozițională a companiilor partenere. La EBcon au fost decernate și premiile pentru companiile din top Cei mai doriţi angajatori, conform studiului realizat anual de Catalyst Solutions. Top 100 Cei mai doriți angajatori este un clasament realizat în baza răspunsurilor libere și neasistate la întrebarea: “Care este topul primilor 5 angajatori pentru care îți dorești să lucrezi?“.
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, People Strategy Director, Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- NN își mută birourile în cel mai modern ecosistem de business din București
Ediția de anul acesta EBcon a fost susținută de PORR România, în calitate de Partener Principal. PORR România este o companie cunoscută prin activitatea și prin modul în care îmbină o tradiție de 150 ani cu pasiunea pentru inovație. Printre proiectele sale de referință se numără proiectarea și execuția autostrăzii Sibiu-Pitești, loturile 1 și 4, lucrări de modernizare portuară (în Constanța și Giurgiu) și aeroportuară (aeroportul Otopeni) sau modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița.
”De data aceasta, prin participarea la EBcon, ne-am propus să ne prezentăm dintr-o perspectivă ușor diferită, nu doar prin ce facem, ci și prin ce trăim la PORR, cu atât mai mult cu cât anul acesta compania aniversează două decenii de prezență în România. În acești 20 ani, am dezvoltat nu doar un portofoliu impresionant de proiecte de construcții, ci și o cultură organizațională centrată pe oameni și dezvoltarea lor și un brand de angajator de care suntem mândri. Ne-am dezvoltat frumos și ca organizație, de la circa 600 de PORRieni, în 2020, la peste 1.780, în 2024, și am ajuns să fim trendsetteri în materie de comunicare și employer branding pe piața construcțiilor din România. Nu în ultimul rând, ne-am dorit să aflăm și ce fac alții pe zona de employer branding”, spune Veronica Olteanu, Director Resurse Umane și Comunicare la PORR România.
În următoarea perioadă, compania are planuri importante de recrutare, iar strategia de recrutare și employer branding continuă pe toate fronturile și nu funcționează punctual, reactiv, ci este un demers permanent, conceput și structurat ca atare.

”Deși operăm într-un sector cu rate mari ale fluctuației de personal în rândul angajaților din categoria blue collars și cu o funcționare <silozată> prin specificul său, continuăm să lucrăm la dezvoltarea sentimentului de apartenență în rândul PORRienilor, prin inițiative derulate permanent, deoarece, în lipsa acestuia, orice demers de retenție este sortit eșecului. Pe zona de blue collars, am început acum doi ani un program de recrutare de forță de muncă din India, pe care ne dorim să-l continuăm. În rândul angajaților white collars, rata de fluctuație nu este la fel de mare, însă și aici avem în derulare un proiect-pilot de recrutare a unor specialiști străini, care își propune și să identifice specialiști români plecați în afara țării și să-i convingă să se reîntoarcă acasă”, explică Veronica Olteanu.
Pentru cei care sunt la început de carieră, PORR România continuă programele de practică, internship, instruire și dezvoltare de competențe, dedicate studenților de la facultățile de construcții din București, Timișoara sau Constanța. ”Luna aceasta, finalizăm programul Career Start powered by PORR, care a creat un amplu context de învățare și dezvoltare profesională – sesiuni de instruire formale și informale și mentorat pe diverse teme (de la Inovație în construcții la Personal Branding), webinare online, vizite pe șantierele PORR, interacțiunea directă cu PORRienii. O altă constantă ar fi participarea la târgurile de carieră, dar și ce facem, zi de zi, la PORR, ca să ne distingem drept firma de construcții care își respectă cuvântul dat – nu ne referim doar la termenele de predare, ci și la responsabilitatea față de angajați”, arată Veronica Olteanu.
Alături de PORR România, evenimentul EBcon a fost susținut de BAT Romania, Bosch Romania, Bookster, eMAG, Mirro, Mindspace, Link Group, Ursus Breweries și Wellington.
Mai multe detalii despre Ebcon pot fi găsite aici.