Specialiștii SAP, lider global în transformare digitală, prevăd trei tendințe în HR, pe care companiile trebuie să le aibă în vedere, în 2019: experiența angajaților – între rațional și emoțional, obiectivele clare conduc la o performanță mai bună, managerii „conectori”.
Experiența angajaților se rezumă la ceea ce oamenii întâlnesc, observă și simt în organizația din care fac parte. La fel ca în cazul experienței consumatorilor, tehnologia joacă un rol esențial în îmbunătățirea experienței angajaților la locul de muncă. Dacă primele generații de soluții HCM (Human Capital Management) erau greoaie și generau mai degrabă stres decât satisfacție în rândul angajaților, noile aplicații digitale trebuie să răspundă nevoilor actuale. Angajații nu doar că își doresc tehnologie la locul de muncă, pentru a-i ajuta să-și îndeplinească mai bine sarcinile, dar aceasta trebuie să fie mai rapidă, mai relevantă și personalizată.
„Companiile trebuie să aibă o abordare holistică asupra a ceea ce prețuiesc angajații, luând în calcul atât nevoile raționale, cât și pe cele emoționale. Angajații își doresc mai multă transparență în problemele care le afectează carierele, să fie remunerați corect, în funcție de propriile competențe și obiective. Vor să știe ce planuri au managerii, dacă direcția în care se dezvoltă compania se intersectează cu propriul drum în carieră. De asemenea, își doresc instrumentele și resursele de care au nevoie pentru a avea succes. Iar acest lucru înseamnă că nu vor să-și irosească timpul completând formulare inutile. Oferiți-le angajaților ce își doresc cu adevărat!”, spune Mihai Cepoi, SAP HR Solution Sales Executive.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Succesul oricărei organizații depinde de performanțele angajaților. La rândul lor, angajații devin motivați și performanți atunci când li se oferă obiective clare, semnificative și realizabile. Obiectivele clare oferă o bază solidă pentru furnizarea de feedback eficient. Majoritatea companiilor au anumite metode prin care stabilesc obiectivele angajaților, dar, deseori, este vorba mai degrabă de respectarea procesului decât despre clarificarea așteptărilor privind poziția ocupată. Specialiștii SAP sunt de părere că respectarea următoarelor criterii în stabilirea obiectivelor va conduce la performanțe ridicate în rândul angajaților: obiectivele trebuie definite prin dialog, sunt tangibile, publice în companie și se modifică de-a lungul timpului.
Conform unui sondaj Gartner, 48 la sută dintre specialiștii HR intervievați consideră că managerii nu își dezvoltă eficient angajații. SAP susține că, prin crearea de manageri „conectori”, lideri care oferă feedback personalizat și atrag oamenii și resursele potrivite pentru îndeplinirea obiectivelor, companiile vor reuși să sporească productivitatea și motivarea angajaților.
DESPRE SAP
Este lider de piață pe segmentul soluțiilor software pentru afaceri, cu peste 425.000 de clienți în 180 de țări. 77 la sută dintre toate tranzacțiile la nivel global trec printr-un sistem SAP. SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002. Circa 600 de companii din România utilizează soluțiile SAP, din industrii precum utilități, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producție. 95 la sută dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienți SAP. În 2011, SAP a demarat un proiect de investiții în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanță pentru tehnologiile SAP din Europa, care deservește clienții din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a 570 de angajați.