Dacia este cel mai bun brand din România, cu vânzări-record, de aproape 25 miliarde de lei.
În 2018, multe dintre firmele de top care domină piața internă au înregistrat creșteri de peste 20 la sută, în timp ce economia României a înregistrat o creștere economică de 4,1 la sută.
Top 10 companii în România
Locul 1: AUTOMOBILE DACIA
Dacia este cel mai bun brand din România, cu vânzări record de aproape 25 de miliarde de lei. Vânzările Automobile-Dacia au înregistrat, în 2018, o creștere a cifrei de afaceri de șapte la sută, în comparație cu 2017. Automobile-Dacia a avut un profit cu 39 la sută mai mare față de anul anterior, respectiv 752,3 milioane de lei. În 2018, compania avea peste 14.000 de angajați.
Locul 2: OMV Petrom
OMV Petrom Marketing a înregistrat vânzări de 17,9 miliarde de lei, cu aproape trei miliarde mai mari față de 2017. Creșterea cifrei de afaceri, în 2018, a fost de 18 la sută. Tot din grupul Petrom, la distanță foarte mică, se află OMV Petrom SA, care a avut vânzări de 17,8 miliarde de lei, cu trei miliarde mai mari față de 2017. O creștere remarcabilă a profitului a fost înregistrată de OMV Petrom SA, respectiv 3,8 miliarde de lei, în creștere cu 61 la sută. În 2018, compania avea peste 12.000 de angajați, iar marja de profit a fost de 21,8 la sută.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Locul 3: ROMPETROL
Și Rompetrol Rafinare a înregistrat o creștere spectaculoasă, de 26 la sută a vânzărilor, respectiv 14,1 miliarde de lei, cu trei miliarde mai mult față de 2017. Rompetrol Rafinare a înregistrat o pierdere de 230 milioane de lei, în scădere cu 155 la sută față de 2017. Compania avea, în 2018, peste 1.000 de angajați.
Creștere spectaculoasă, înregistrată de Ford România
Ford România a cunoscut o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri, la 10,6 miliarde de lei, care a propulsat-o în topul celor mai mari companii din România în 2018.Intrarea Ford pe locul 5 în top 10 companii din România a fost preconizată de la finalul anului 2018, când cifra de afaceri a companiei s-a dublat, în primul semestru al anului 2018.
Creșterea remarcabilă a cifrei de afaceri s-a datorat în primul rând creșterii puternice ale producției. Demararea producției SUV-ului EcoSport, în octombrie 2017, a dus la o creștere puternică a cifrei de afaceri ale celui de-al doilea constructor auto local. Ford a înregistrat, în 2018, o creștere de 21 la sută a vânzărilor de SUV-uri în Europa, în primele 11 luni, până la 259.000 de unități.
În procente, creșterea cifrei de afaceri a companiei Ford România, în 2018, a fost de 118 la sută, iar profitul a înregistrat o creștere de 84 la sută, până la 176,4 milioane de lei. Compania avea, în 2018, peste 4.000 de angajați și o marjă a profitului de 1,7 la sută.
Sectorul retail se menține și el în top, cu trei supermarketuri de renume: Kaufland, Lidl și Carrefour.
Kaufland România a avut vânzări cu aproape trei miliarde mai mari decât Lidl și Carrefour și a urcat pe locul 4 în top 10 companii în România, în 2018.
*Vânzările înregistrate pe domenii nu cuprind toate firmele din grupuri.
Potrivit topului, sectorul care a înregistrat cele mai mari vânzări a fost cel al producției de automobile, 42,5 miliarde de lei. Companiile Dacia și Ford, aflate în top, din acest sector, au avut vânzări-record, în 2018.
Cifra de afaceri a industriei auto locale, valoare ce cuprinde atât business-ul Dacia, cât și cel al Ford și al celor peste 400 de producători de componente, a urcat, anul trecut, cu 20 la sută, potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la 28 miliarde de euro. Acesta este cel mai mare salt din ultimii șapte ani.
Tot la nivel de sector, cifre-record s-au înregistrat și în domentiul carburanților, care vine puternic din urmă. Companiile din top 10 au înregistrat suma de 32,3 miliarde de lei. O creștere a cifrei de afaceri din sectorul carburanților se datorează și scumpirii benzinei și motorinei, creștere pentru care Consiliul Concurenței a demarat, în urmă cu un an, potrivit digi24.ro, o anchetă sectorială pe piața carburanților, după ce prețul motorinei și benzinei în România, fără taxe, a depășit media europeană.
Următorul sector care a înregistrat încasări foarte mari este cel retail, reprezentat de supermarketurile Kaufland, Lidl și Carrefour. Potrivit unui studiu publicat de agerpres.ro, la începutul lui 2018, piața de retail modern în România ajunsese atunci la o valoare estimată între 17 și 20 de miliarde de euro, iar consumul a înregistrat o creștere de zece la sută, în 2017, potrivit specialiștilor în domeniu.
Potrivit unei analize de piață realizate de Euler Hermes, la creșterea sectorului retail a contribuit și expansiunea teritorială a retailerilor, cu peste 350 de magazine nou deschise în 2017. Cele mai multe au fost înregistrate în zona rurală. Cele mai multe magazine nou deschise le-a avut Profi – aproape 200.
În topul sectoarelor care au înregistrat câștiguri mari se află și tutunul, reprezentat în top de British American Tobacco, care a înregistrat o cifra de afaceri de 9,5 miliarde de lei, în 2018. Potrivit financialintelligence.ro, industria tutunului este al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al României, după industria petrolieră. Industria tutunului contribuie anual la bugetul statului cu peste trei miliarde de euro, din accize, TVA, impozite și alte contribuții.
Din prețul unui pachet de tigarete, între 75 și 80 la sută reprezintă taxe la bugetul de stat. Dintr-un pachet de 20 de țigarete, 12 reprezintă acciza, patru TVA, iar patru revin producătorului (incluzând costul materiei prime, salariile, marja de retail, transportul și altele).
RisCo a realizat acest articol utilizând serviciul SellNet – Selecții Liste și Firme. Dacă și tu lucrezi într-o industrie competitivă și te interesează situația primilor jucători, urmărește articolele noastre sau folosește serviciul recomandat de specialiștii noștri.