Bogdan Georgescu a lansat MABÓ Coffee, un magazin online care își propune să ofere o cafea de cea mai bună calitate tuturor iubitorilor de cafea.
La originea conceptului stau Marius Beju și Bogdan Georgescu, ambii pasionați de cafea. Denumirea MABÓ vine de la numele celor doi antreprenori. Marius Beju provine dintr-un mediu artistic – este impresarul trupei Amadeus, al lui Aylin Cadir și Vlad Miriță -, în timp ce Bogdan are un background tehnic – este inginer și are experiență în zona de vânzări de echipamente IT. Pasiunea pentru o cafea de calitate i-a unit și ajutat să construiască acest business.
“Am învățat de la Bogdan ce înseamnă o cafea bună. Până atunci, era doar o băutură consumată într-un moment de socializare. Percepția mea despre cafea era că trebuie mereu să fie amară, greu de băut fără suficient zahăr. Am descoperit o lume fascinantă. Sunt atâtea variabile ce pot influența cafeaua care ajunge în ceașcă, este știință pură și trebuie respectate mai multe aspecte. Bogdan este foarte riguros. Uneori e dificil să lucrezi cu el, fiindcă este un perfecționist, iar la MABÓ calitatea e mereu pe primul plan”, spune Marius Beju.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Bogdan Georgescu a devenit vicecampion mondial la prăjit cafea la ediția din 2019 a World Coffee Roasting Championship. La acest campionat au participat 23 de țări, cel mai mare număr de țări participante din istoria concursului. Podiumul a fost completat de doi concurenți din Rusia și Polonia. “Înainte să deschidem oficial prăjitoria, au venit clienții către noi, deoarece voiau să încerce cafeaua prăjită de <campion>. A durat ceva până am avut toate autorizațiile de funcționare, iar pentru că întrebarea <când bem și noi o cafea de la tine?>, era zilnic pe buzele multor pasionați de cafea, am decis să deschidem un mic coffee shop, pe str. Vulturilor din București, în aceeași locație unde prăjim cafeaua”, declară Bogdan Georgescu.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
MABÓ se regăsește deja în circa 60 de cafenele din România și din străinătate. “Sunt mulți oameni care nu ne știu încă bine, poate că au auzit de MABÓ și sigur își aduc aminte de personajul funky de pe eticheta pungilor de cafea”, explică Bogdan Georgescu.
Calitatea cafelei pe care o oferă MABÓ Coffee este una la cele mai ridicate standarde internaționale. Magazinul online dispune de o multitudine de cafele de specialitate care sunt proaspăt prăjite și provin din diferite zone și ferme de cultură din Columbia, Etiopia, Brazilia, Kenya, Rwanda sau Peru. Fiecare cafea este însoțită de detalii relevante despre notele de gust, ferma de proveniență, fermentație și scor de degustare.
În general, cel mai mare marketshare este deținut de cafeaua comercială, despre care nu există informații clare și sigure în legătură cu originea, fermentația sau notele de gust ale cafelei, iar aroma predominantă este una de bitter sau amară. Acești indicatori și procesul de preparare sunt elementele ce fac marea diferență de calitate între cafeaua de origine proaspăt prăjită și cea comercială.
“Cafeaua de specialitate reprezintă ce este mai bun din cafelele de origine, care au peste 80 de puncte SCA (Specialty Coffee Association). Noi alegem ce e mai bun dintre cafelele de specialitate, de aceea vei vedea mereu pe site sau pe pungă informația cu privire la punctajul cafelei, originea, ferma, etc. De multe ori, fermele sunt atât de mici încât nu au o producție foarte mare, ci numai niște loturi mici, de câteva zeci sau sute de kilograme, adică microloturi. Dintre cafelele alese de clienții noștri, putem spune că se preferă originile din Brazilia, Columbia și Etiopia”, precizează Bogdan Georgescu.