Grupul Workspace Studio, specializat în design și amenajări de birouri de înaltă calitate și Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România, a înregistrat, în primele șase luni din 2023, o cifră de afaceri de 8,5 milioane de euro.
Mobilierul ergonomic și de calitate, flexibilizarea spațiului prin soluții de partiționare cu izolare fonică, designul human-centric și sustenabilitatea mobilierului de birou și a materialelor utilizate sunt principalele caracteristici ale proiectelor realizate în prima jumătate a anului.
Specializat în design și amenajări de birouri de înaltă calitate și ergonomie, cu accent pe sustenabilitate și grijă față de mediu, WorkSpace Studio a luat inițiativa de a distribui doar producători care au certificări legate de sustenabilitate, de la ISO la FSC, la folosirea unor materii prime certificate. Pe zona de soluții acustice, integrează în proiecte și propune clienților exclusiv soluții construite din materiale reciclate, biodegradabile sau parte dintr-un sistem cu economie circulară.
- Majoritatea profesioniștilor HR folosesc instrumente de inteligență artificială în munca lor. ChatGPT, cel mai folosit
- Două treimi dintre angajați traversează o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Cel mai mult îi afectează că nu câștigă suficient și instabilitatea politică
- Microsoft, Google, Continental, Oracle și Bosch, cei mai doriți angajatori în România, în 2025
“O dimensiune importantă a sustenabilității în design derivă din caracterul multifuncțional. Să folosești o piesă pentru mai multe scopuri – asta înseamnă o gestionare mai prudentă a resurselor, costuri mai mici per total, eficientizarea spațiului și, în același timp, stimulează creativitatea. Spre exemplu, în domeniul soluțiilor acustice, majoritatea ideilor propuse în proiectele Workspace Studio îndeplinesc simultan rolul de a reduce zgomotul ambiental și acționează ca elemente decorative sau sisteme de compartimentare a spațiului. Astfel, spațiul nu se aglomerează cu o varietate de produs, ci se folosește o singură piesă pentru mai multe scopuri – corpuri de iluminat din materiale cu rol acustic, pereți de separare din materiale acustice”, precizează Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.

Presiune pe creativitate: suprafețele se reduc, tendința spre calitate se menține. 300.000 de euro, valoarea medie a proiectelor
În prima jumătate a anului, orientarea către creșterea nivelului de calitate, ergonomie, design și multifuncționalitate a pieselor de mobilier s-a menținut, însă suprafețele închiriate au avut o tendință de contracție cu 15-20 la sută. Valoarea medie a proiectelor de amenajare a fost de 300.000 de euro, cu o investiție medie de 500-1.000 euro/ mp.
“Se simte o presiune pe cost generată de inflație, posibila recesiune preconizată de mai multe companii, războiul din Ucraina, incertitudinea economică globală și cea privind viitorul muncii hibride. În 2022, s-au cheltuit bugete păstrate din 2020-2021, însă anul acesta bugetele prevăzute au avut mai multe restrângeri. Corelat cu o ușoară restrângere a spațiilor, presiunea pe creativitate este tot mai ridicată și e nevoie de un mix foarte inteligent de design, soluții și produse care să creeze un birou remarcabil”, explică Horațiu Didea.
Bugetul mediu alocat, ce ia în calcul stația de lucru individuală și cota aferentă din spațiile comune, se menține în jurul a 2.000 euro/ post de lucru. Integrarea unor soluții și piese de mobilier cu ergonomie și design superioare, alături de o amenajare centrată pe individ și care să răspundă nevoilor actuale ale biroului modern, rămân un obiectiv important în fiecare proiect.



În trei proiecte din zece, sustenabilitatea soluțiilor integrate în arhitectura de interior este o cerință-cheie
Orientarea către soluții sustenabile este o tendință expresă în proiectele actuale de amenajare de birou, mai ales în contextul directivelor europene privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), care impun companiilor ce își desfășoară activitatea în Uniunea Europeană să facă publice informații și date referitoare la aspecte legate de mediu, social și guvernanță.
Astfel, în trei proiecte de amenajare din zece, realizate de Workspace Studio în prima jumătate de an, sustenabilitatea este o cerință-cheie în caietele de sarcini.
“Componenta de sustenabilitate a depășit faza opțională – a devenit esențială. Organizațiile se pregătesc deja de implementarea directivelor ce vor fi transpuse în lege. Însă e important ca ideea de sustenabilitate să fie privită din mai multe perspective, nu doar a materialelor folosite, ci și a durabilității fizice și morale, în sensul de a utiliza piese cu garanție extinsă, care nu se demodează, create pentru termen lung”, spune Horațiu Didea.
Mobilierul Herman Miller și canapelele și fotoliile NaughtOne, cu garanție de 12, respectiv zece ani, partițiile demontabile Maars, alături de piesele de mobilier de la Knoll, canapele, fotolii, mese folosite pentru zonele de lounge și relaxare, și soluțiile acustice din materiale 100 la sută reciclate, sunt cele mai populare alegeri ale companiilor în proiectele cu componentă de sustenabilitate.
DESPRE WORKSPACE STUDIO
Este distribuitor de mobilier de birou și produse arhitecturale de înaltă calitate și ergonomie și Certified Dealer unic al MillerKnoll în România. Soluțiile de amenajări interioare turn-key pe care le propune sunt personalizate si integrate, cu accent pe ergonomie, sustenabilitate și design centrat pe oameni și activitățile și interacțiunile lor.
Unul dintre puținii jucători de pe piață orientați către design human–centric, se diferențiază printr-un portofoliu extins de produse ce se adresează ergonomiei, sustenabilității și confortului, în egală măsură, și contribuie la creșterea productivității și calității vieții. Din grupul Workspace Studio fac parte companiile Workspace Studio și Allspace Interiors, specializate în soluții ergonomice de amenajare turn-key a birourilor.