Beneficiile extrasalariale tradiționale rămân de bază, dar tot mai multe companii le adaptează pentru fiecare angajat

Eforturile de recrutare din 2022 au fost îngreunate de contextul socio-economic, iar bugetele angajatorilor, pentru a atrage și reține personalul, a trebuit să fie maximizate.

Potrivit platformei de recrutare BestJobs, companiile mari au lansat o nouă tendință în materie de beneficii și oferă candidaților posibilitatea de a-și personaliza schema extrasalarială. Multinaționalele și companiile mari propun liste de beneficii personalizate în funcție de contextul socio-economic, cerințele și nevoile reale ale angajaților. Acestea sunt reevaluate și modificate periodic.

“În 2022, a fost o provocare pentru companii să găsească talentele potrivite. Angajatorii au încercat să adapteze pachetele de beneficii cât mai eficient, atât pentru nevoile candidaților, cât și pentru maximizarea bugetului intern. Pentru un angajat cu copii mici, pachetul poate cuprinde program flexibil, zile libere suplimentare, asigurare medicală și extinderea acestui beneficiu şi către membrii familiei, acces la evenimente pentru copii, bonusuri și prime de sărbători și chiar bonus pentru grădiniță sau bonă. Un alt angajat poate opta pentru abonament la sală, asigurare medicală și contribuție la pensia privată. Practic, candidații pot alege pachetul care se potrivește nevoilor și stilului lor de viață, pentru a simți cu adevărat beneficiile pentru ei”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.

Beneficiile tradiționale rămân de bază în pachetul extrasalarial

Deși angajații au acces acum la un pachet mixt de beneficii, anunțurile de joburi menționează în continuare beneficii tradiționale precum tichete de masă (70 la sută), bonusuri de performanță (62 la sută), asigurare medicală (57 la sută), cursuri de specializare sau de dezvoltare personală (60 la sută). Pe aceste liste se numără și teambuilding-urile (40 la sută), primele de sărbători (50 la sută) și laptop sau telefon mobil (47 la sută).

Program flexibil, plata utilităților de acasă sau gustări la birou

Pe fondul dificultăților din ultimii ani, au aparut tot mai multe beneficii care să corespundă mai bine nevoilor actuale ale angajaților. De anul trecut și până acum, numărul anunțurilor care precizează beneficii de well-being a crescut cu peste 15 la sută. Angajatorii țin cont și de nevoia tot mai mare de flexibilitate a angajaților, facilitează munca remote chiar și în cazul lucrătorilor cu baze de date și oferă un program flexibil.

70 la sută dintre anunțuri precizează posibilitatea de a lucra remote când angajatul simte nevoia, 37 la sută oferă ca beneficiu personalizarea programului de lucru, iar aproape 40 la sută pun la dispoziție cafea și gustări pentru angajații de la birou. Angajații care lucrează permanent sau preponderent de acasă pot beneficia de plata utilităților (cinci la sută), iar cei care vin la birou pot primi compensații pentru transport (30 la sută). Ieșirile cu echipa, în timpul sau după programul de lucru, pentru a acoperi nevoile de interacțiune și socializare ale angajaților, contribuie la coeziunea echipelor și constituie un beneficiu oferit tot mai des de companii.

Nu în ultimul rând, angajatorii continuă să faciliteze munca de la distanță și le oferă angajaților posibilitatea de a accesa de oriunde datele companiei. Acest lucru se aplică în special persoanelor care lucrează cu baze de date sau au nevoie de acces la serverele companiei. Implementarea unor protocoale de securitate îi ajută pe angajați să se logheze de oriunde și facilitează modele remote de muncă. Din acest motiv, angajatorii includ în oferta de beneficii plata utilităților pentru angajații care lucrează de acasă.

“Noua legislație va aduce schimbări în 2023, precum modificarea plafonului neimpozabil pentru beneficii extrasalariale, prevăzută de ordonanța nr. 16/2022. Cu alte cuvinte, pentru anumite tipuri de beneficii, din ianuarie 2023, angajatorii vor fi nevoiți să se încadreze într-un plafon lunar de 33 la sută din salariul de bază al angajaților, neimpozabil. Deși cele mai comune dintre beneficii, precum tichetele de masă sau tichetele cadou, nu se vor raporta la acel plafon, recomandăm ca angajatorii să le păstreze în pachetul acordat sau să evalueze necesitatea lor în funcție de preferințele angajaților”, explică Ana Vișian.

DESPRE BESTJOBS

Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, aici sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 40.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare sau specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).

Articolul anterior

Centrul de servicii din București al Bursei din Londra atinge borna de 600 de angajați și caută peste 100 de colegi noi

Articolul următor

Continental Sibiu extinde grădinița dedicată copiilor angajaților

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share