Potrivit unui sondaj realizat de MedLife și NN România, în colaborare cu eJobs, 91,2 la sută dintre angajați își doresc pachete de sănătate mai complexe. Companiile iau în calcul noi creșteri ale bugetelor pentru beneficiile de sănătate în 2024, iar 33 la sută vor suplimenta aceste investiții cu 10-20 la sută față de anul acesta.
Companiile conștientizează că au nevoie de o echipă puternică ca să treacă prin vremuri dificile și și-au adaptat pachetele extrasalariale ca să răspundă nevoilor angajaților. Abonamentele medicale sunt în topul beneficiilor extrasalariale pe care le primesc angajații, pe locul 2 (33,6 la sută), după tichetele de masă (63,9 la sută). Angajații primesc și alte beneficii menite să le protejeze sănătatea, precum asigurări medicale (17,9 la sută), abonamente la săli de fitness (9,4 la sută) sau abonamente stomatologice (3,5 la sută).
91,2 la sută dintre angajați își doresc pachete de sănătate mai complexe
Beneficiile pentru sănătate sunt considerate aproape obligatorii în pachetele de angajare. Interesul angajaților pentru ele este justificat de numeroasele avantaje pe care le oferă. 56 la sută dintre ei spun că abonamentele medicale le asigură un confort financiar sporit, prin faptul că le oferă gratuitate sau discount la servicii medicale. În plus, ei apreciază posibilitatea de a avea acces la servicii medicale de calitate (55 la sută) și faptul că au la îndemână un instrument ce îi încurajează să aibă un comportament preventiv și îi ajută să-și îmbunătățească starea de sănătate fizică (47,6 la sută).
Când vine vorba de asigurările de sănătate, 64,5 la sută dintre angajați văd ca avantaj acoperirea și sprijinul financiar, inclusiv pentru boli grave, spitalizare și/sau intervenții chirugicale, 57,1 la sută pun preț pe liniștea și protecția de care au parte în cazul unor probleme de sănătate neprevăzute, iar 46,8 la sută consideră că le oferă un confort financiar ridicat, prin acoperirea pe care o au în cazul unor urgențe medicale.
- 7 din 10 angajatori se plâng că salariații lor nu sunt destul de flexibili și nu înțeleg că piața muncii se schimbă rapid
- Cum a murit managementul resurselor umane
- Adina, “internul” de la Iași care testează aplicațiile Poștei Române
91,2 la sută dintre angajați își doresc pachete de sănătate mai complexe, care să cuprindă toate opțiunile pentru prevenție și protecție în caz de urgențe medicale, de la abonamente medicale și asigurări de sănătate, la abonamente stomatologice și de fitness.
“Asistăm la o tranziție, de la grija pentru prevenție, către o abordare holistică a sănătății, iar interesul tot mai ridicat în mediul de business pentru acest capitol vine cu un dublu avantaj: oamenii din echipă își păstrează sănătatea și susțin performanța companiei. Ca partener de sănătate pentru mai mult de 10.000 de companii și 800.000 de angajați din România, încercăm să fim în permanență conectați la nevoile acestora.
Dialogul constant cu partenerii și dinamica pieței muncii ne-au arătat nevoia de soluții integrate, all in one, prin care angajații să aibă acces cât mai facil la un univers întreg de opțiuni pentru sănătatea lor. Am dezvoltat un abonament de sănătate complet, ce cuprinde, pe lângă serviciile de prevenție și profilaxie obișnuite, asigurarea de sănătate de grup NNCare, dezvoltată în parteneriat cu NN România, abonament stomatologic în rețeaua DENT ESTET și abonament la săli de sport, pas pe care l-am făcut prin integrarea sălilor SWEAT CONCEPT în grupul nostru. Abonamentele pot fi personalizate pentru fiecare partener și pot cuprinde și alte opțiuni, ca masaj la birou, sesiuni de sport acasă, servicii de psihoterapie și multe altele, nu doar pentru angajați, ci și pentru familiile lor”, afirmă Mirela Dogaru, director comercial MedLife Group.
33 la sută dintre companii anticipează o creștere a bugetelor pentru beneficiile de sănătate în 2024
Demersurile de susținere a sănătății angajaților sunt integrate deja în viziunea pe termen lung a companiilor, arată datele studiului. Acest lucru se datorează în primul rând faptului că business-urile au observat impactul pozitiv pe care îl au beneficiile de sănătate în susținerea obiectivelor legate de echipă. Cel mai important aspect punctat de companii este cel legat de motivarea angajaților – 53 la sută au bifat acest aspect în cazul abonamentelor medicale și 51,7 la sută în cazul asigurărilor.
51,6 la sută dintre companii sunt de părere că abonamentele asigură accesul la servicii medicale de calitate, iar 39,3 la sută cred că ele cresc confortul financiar al angajaților. În cazul asigurărilor, 47,8 la sută dintre angajatori spun că ele asigură liniște și protecție oamenilor, dacă apar probleme de sănătate neprevăzute, iar 38,2 la sută le apreciază pentru contribuția adusă la reputația companiei.
În ciuda provocărilor economice din acest an, companiile și-au păstrat bugetele investite în sănătatea angajaților la un nivel similar celui din 2022. 36 la sută declară că nu au existat fluctuații majore sau au fost sub rata anuală a inflației. Mai mult, 22 la sută dintre companii au majorat bugetele pentru beneficiile de sănătate cu 10-20 la sută. Media lunară cheltuită de companii pentru sănătatea angajaților este de circa 24 euro/ angajat/ lună.
Pentru 2024, 33 la sută dintre companii și-au anunțat intenția de a majora investițiile în beneficiile extrasalariale pentru sănătate cu 10-20 la sută față de 2023. Peste 29 la sută se așteaptă ca bugetul lor să rămână la un nivel similar celui din acest an, în timp ce un procent foarte mic anunță scăderi (trei la sută – scădere moderată, de 10-20 la sută, și doi la sută – scădere peste 20 la sută).
“Wellbeing-ul echipei este tot mai important pentru angajatori și asta se reflectă în inițiative și beneficii ce se pliază pe nevoile oamenilor și țin cont de provocările din societate și din economie. Oamenii sunt preocupați de sănătatea lor și a celor dragi și își doresc soluții pe care se pot baza când apare o problemă medicală. Grija companiilor pentru starea lor de bine este esențială și contribuie la motivarea și loializarea echipei, dar și la atragerea de talente. Diversificarea pachetelor de beneficii este un pas firesc pentru angajatorii care vor să fie alături de oameni așa cum au cel mai mult nevoie, iar investițiile în echipă înseamnă investiții în sănătatea business-ului în ansamblu”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer NN România.
Tichetele de masă, decontarea transportului și programul flexibil, printre principalele beneficii primite de angajați
Peste 80 la sută dintre angajați primesc cel puțin un beneficiu extrasalarial, iar neacordarea acestora în pachetul de angajare este privită cu ochi duri: 79,8 la sută dintre cei care nu primesc beneficii consideră că starea lor de bine nu este o prioritate pentru organizația unde lucrează.
Tichetele de masă își păstrează supremația deținută de mulți ani în topul beneficiilor extrasalariale. 63,9 la sută dintre angajați spun că le primesc din partea angajatorilor. Pe locul 2 se află abonamentele medicale (33,6 la sută), urmate de decontarea transportului sau mijloc de transport în comun (26,3 la sută), programul flexibil (20,9 la sută) și programul de lucru la distanță (19,7 la sută).
Metodologie
Studiul a fost realizat online, între 16 octombrie și 6 noiembrie, și reprezintă o cercetare cantitativă a preocupării companiilor pentru starea de bine a angajaților și beneficiile extrasalariale acordate pentru a susține acest obiectiv. Chestionarul a fost completat de 4.649 de angajați, respectiv 444 de companii. Dintre angajați, 29 la sută lucrează în companii mici (sub 50 de angajați), 29 la sută în companii medii (51-300 de angajați) și 42 la sută în companii mari (+300 de angajați). Dintre cei care au completat chestionarul B2B, 49 la sută au fost reprezentanți din companii mici, 35 la sută din companii medii și 15 la sută din companii mari.
Detalii suplimentare despre abonamentele complete de sănătate MedLife pot fi găsite aici.