Concluzia a 80 la sută dintre angajatori: lucrul la distanță este noua normă pe piața muncii

Majoritatea companiilor (80 la sută) participante la sondajul global PwC “The future of remote work” arată că adoptarea lucrului la distanță este noua normă pe piața muncii, iar peste 53 la sută au creat și implementat deja o politică în acest sens. Din restul de 47 la sută, mai mult de jumătate anticipează că vor îmbunătăți sau implementa o politică de muncă de la distanță până la sfârșitul anului.

Principalele trei priorități în conceperea politicilor de adoptare a muncii la distanță sunt sănătatea și siguranța angajaților, menționată de 70 la sută dintre respondenți, îmbunătățirea experienței angajaților (65 la sută) și atragerea și reținerea talentelor-cheie (60 la sută).

“Lucrul la distanță a devenit o parte esențială a noii normalități. Companiile au fost forțate, în multe cazuri, să se adapteze, pentru a-și putea continua activitatea. Temerile inițiale că productivitatea muncii va scădea au fost infirmate după primele luni de pandemie, însă rămâne de văzut dacă tendința se păstrează pe termen mediu și lung. Mulți angajați au început să resimtă negativ lipsa interacțiunii directe cu partenerii și colegii și să-și dorească o revenire la birou. În orice caz, lucrul de la distanță va fi o opțiune pe termen lung și cele mai multe companii vor continua să o aplice”, spune Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.

Definiția “muncii la distanță”

Circa 45 la sută dintre companiile participante la sondaj definesc aranjamentele de lucru la distanță ca angajații care “lucrează în afara biroului de acasă sau a locului de muncă”, fără nici o deplasare transfrontalieră. 30 la sută dintre companii definesc munca la distanță drept angajații care lucrează în afara biroului de acasă, cu deplasări la nivel național și internațional anticipate și/sau permise.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

80 la sută dintre companii nu efectuează ajustări ale politicii salariale în timpul perioadei muncii la distanță. Peste jumătate dintre ele nu acordă alocații, rambursări sau sprijin pentru mobilitate pentru munca la distanță. “Angajatorii trebuie să țină seama de eventualele consecințe fiscale și de cele din sfera contribuțiilor sociale, pe care munca într-o altă țară le poate avea pentru angajatori și pentru salariați. Aspectele ce țin de dreptul muncii și de sănătatea și securitatea în muncă a angajaților în țara respectivă nu trebuie ignorate”, arată Irina Nistor, Director Mobilitate Internațională, PwC România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Pe măsură ce restricțiile locale s-au relaxat, majoritatea companiilor au permis accesul angajaților la birou. Cu toate acestea, 45 la sută dintre companii nu le vor solicita întoarcerea la birou, iar 21 la sută anticipează o abordare hibridă între munca la distanță și lucrul la birou.

Sondajul a fost realizat în rândul a peste 300 de companii la nivel global.

Articolul anterior

Doi români, în board-ul de conducere al celei mai influente rețele globale de marketing și comunicare

Articolul următor

Premieră în Europa Centrală și de Est: studenții UMF Iași au acces la platforma de pregătire pentru rezidențiatul francez

Articole din aceeași categorie
Total
8
Share