Fiecare loc de muncă în Sistemul Coca-Cola susține alte 11 locuri de muncă în România

Sistemul Coca-Cola din România – compus din companiile Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – susține în mod direct și indirect 18.800 de locuri de muncă.

În 2021, echipele Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România numărau, în total, 1.529 de angajați. Activitatea Sistemului Coca-Cola susține, însă, 18.800 de locuri de muncă, în industrii diverse, precum fabricarea de bunuri, servicii și transporturi pe întregul lanț de valoare.

Cele 18.800 locuri de muncă echivalează cu 0,24 la sută din totalul angajaților din România, față de 0.20 la sută în 2020. Numărul locurilor de muncă susținute indirect de Sistemul Coca-Cola în România este de 17.271, ceea ce înseamnă că fiecare loc de muncă în Sistemul Coca-Cola susține alte 11 locuri de muncă în România.

Acestea snt câteva dintre concluziile celui de-al șaptelea Studiu de impact socio-economic, realizat de Sistemul Coca-Cola, care arată modul în care activitatea sa contribuie la economia locală și creează oportunități de dezvoltare.

Prezent în România de 31 de ani, Sistemul Coca-Cola funcționează prin două companii partenere, cu activități complementare, care asigură prezența pe piața locală a unui portofoliu divers de băuturi. Coca-Cola România, filială a The Coca-Cola Company, este responsabilă de implementarea strategiilor de marketing, managementul mărcilor, strategia de ambalare, promovarea la nivelul consumatorilor, publicitate, relații publice și cercetare de piață. Coca-Cola HBC România, parte din Grupul Coca-Cola HBC și liderul industriei locale de băuturi, este compania care îmbuteliază băuturile din portofoliul comun, în cele trei fabrici din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, și asigură distribuția, vânzarea și marketingul operațional pentru produsele Coca-Cola.

Contribuție în creștere la economia românească

Activitatea Sistemului Coca-Cola în România include numeroși parteneri pe lanțul de valoare, de la fermieri care furnizează ingrediente pentru produse, furnizori de etichete, materie primă și ambalaje, tehnologie și echipamente, firme de consultanță și publicitate, la transportatori, distribuitori și parteneri comercianți. 85 la sută dintre furnizorii Sistemului Coca-Cola sunt companii românești. Sistemul Coca-Cola are 83.000 de clienți, din comerțul modern, tradițional și HoReCa.

În 2021, valoarea adăugată susținută de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în economia românească a fost de 519 milioane de euro (echivalentul a 0,22 la sută din PIB), în creștere cu 20 la sută față de anul precedent. Contribuția directă, prin salariile și taxele plătite, a fost de 80 de milioane de euro. În 2021, românii au cumpărat produse din portofoliul Sistemului Coca-Cola în valoare de 885 milioane de euro. Din fiecare euro cheltuit pentru acestea, 59 de cenți rămân în economia locală, față de 56 cenți, în 2020.

În 2021, investițiile în dezvoltarea capacității de producție, a operațiunilor locale și achiziții de echipamente, s-au ridicat la 37,5 milioane de euro. Fabricile din Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii sunt hub-uri regionale de inovare și producție și exportă în alte 14 țări.

Venituri mai mari pentru bugetul de stat

Taxele plătite în 2021 către bugetul de stat reprezintă cea mai mare componentă a valorii adăugate susținute de lanțul de valoare al Sistemului Coca-Cola în România, respectiv 229 milioane de euro. Valoarea taxelor plătite direct de Sistemul Coca-Cola s-a ridicat la 39 milioane de euro, iar contribuția indirectă, prin taxe plătite de furnizori, parteneri și furnizorii lor, au ajuns la 190 de milioane de euro.

Compania Coca-Cola oferă produse în peste 200 de țări și teritorii. Împreună cu partenerii săi de îmbuteliere, are peste 700.000 de angajați. Coca-Cola HBC România este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Acoperă o arie geografică ce include 29 de țări și trei continente.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share