Filozofia orientată către produs a Adobe, predată studenților de la ASE București

Adobe România, unul dintre cei mai doriți angajatori de pe piața locală IT, joacă un rol important și în formarea studenților și pregătirea lor pentru o carieră în IT. Mai mulți ingineri din Adobe România predau materii de profil din programa diverselor universități, punând accentul pe partea practică și aplicabilitatea în produse software de impact.

Dacă pe studenții de la Politehnică ori de la Facultatea de Matematică de la Universitatea București, angajații Adobe îi îndrumă să înțeleagă cum funcționează sistemele de operare, cum pot scrie cod și cum pot programa cât mai eficient, în pas cu nevoile de business și viziunea asupra produsului final, studenții Facultății de Cibernetică din ASE învață ce presupune product development într-o companie software.

Ce înseamnă să lucrezi într-o companie software de produs?

De cele mai multe ori, în companii mari, responsabilitatea dezvoltării produselor software este distribuită între echipe complet separate, în funcție de competențele specifice ale membrilor echipei. În Adobe, majoritatea echipelor de produs răspund de întreg ciclul de viață al produsului și pot lua decizii în mod autonom.

Iar echipele din Adobe România, cel mai mare centru din Europa al companiei, axat pe dezvoltarea de produse software și soluții de top pe piața IT, urmează acest model pentru a contribui la produse cheie din portofoliul companiei.

Adobe este o companie software de produs care, pe parcursul a 40 de ani de existență, a dezvoltat și a lansat produse care au făcut istorie și sunt soluțiile nr. 1 pe piețele pe care activează. Photoshop, Lightroom, Acrobat sau Adobe Analytics sunt doar câteva exemple de produse ce stabilesc tendințele și direcțiile de dezvoltare pe segmentele lor. Pe scurt, ingredientele principale pentru o echipă de succes în Adobe sunt creativitatea pentru a genera idei de produse, execuție exemplară, responsabilitate pentru calitatea produselor software, orientarea către clienți și comunicarea cu ei pentru a le înțelege nevoile.

Ce învață studenții de la Facultatea de Cibernetică, ASE București?

Ștefan Chițu, Designer în echipa Creative Cloud, predă cursul de “Proiectarea produselor software” și îi îndrumă pe studenții Programului de Masterat de eBusiness de la Facultatea de Cibernetică din ASE să înțeleagă filozofia orientată către produs a Adobe.

Prezent în programa universității încă din 2020, cursul se desfășoară pe durata primului semestru, din ambii ani de masterat. Scopul cursului, care a beneficiat de un răspuns favorabil din partea studenților, este să ajute viitorii ingineri și designeri să înțeleagă cum să proiecteze un produs ce rezolvă o problemă reală a clienților unei afaceri.

Studenții sunt organizați în echipe de trei, își aleg un proiect și apoi trec, în mare, prin aceiași pași de Human-Centered Design care sunt urmați și în Adobe România, atunci când echipa de produs răspunde solicitărilor și nevoilor clienților.

Adobe România contribuie la creșterea nivelului de cunoștințe practice ale absolvenților din facultățile cu profil adiacent IT&C și demarează permanent acțiuni pentru ca ei să descopere bunele practici de programare, product development, project management și team work din Adobe.

Prin toate acțiunile, demersurile și politicile companiei, obiectivul Adobe este să-și consolideze în România poziția actuală de centru de excelență, oferind angajaților oportunități unice din punct de vedere al carierei, salarizării și beneficiilor extrasalariale.

Posturile disponibile cuprind toate nivelurile de experiență, de la entry-level la senior level și management. Procesul de recrutare este centrat pe specialiști în dezvoltare software în diferite limbaje de programare, respectiv Java, JavaScript, C++ sau Site Reliability Engineering.

Rolurile disponibile pot fi consultate pe pagina de Cariere, actualizată constant cu cele mai recente posturi de la Adobe. Beneficiile angajaților Adobe România sunt detaliate aici.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share