Business-ul Rottaprint a crescut organic, de la an la an, iar compania s-a poziționat astăzi drept cea mai importantă tipografie flexografică 100 la sută locală de pe piața din România.
Cu afaceri totale de peste 32 milioane euro în 2022, Rottaprint țintește noi obiective de creștere, anul acesta, inclusiv la nivel de dezvoltare durabilă, o valoare de bază pentru business-ul clujean. Ca să ajungă la aceste obiective, menținerea unei echipe motivate, pregătite și ancorate la cele mai noi tehnologii, este un factor esențial.
Cu o istorie de 32 de ani pe piața locală, Rottaprint are o echipă sudată, în a cărei dezvoltare investește încă din 1991, anul de debut al activității. Pentru că oamenii reprezintă cea mai valoroasă resursă ale unei afaceri durabile și performante, când vine vorba de echipă planurile companiei se axează, în primul rând, pe dezvoltarea de parteneriate ambițioase cu angajații.
- Plecarea unui angajat “costă” cel puțin 30-50 la sută din salariul său anual brut. La un salariu de 7.500 de lei, o companie pierde cel puțin 27.000 de lei
- Piața muncii, după primul semestru: peste 160.000 de joburi noi și 4,4 milioane de candidaturi, pe eJobs
- Angajații profită de minivacanța dintre 1 și 5 iunie. Cei mai mulți au planuri aproape de casă, dar și la munte sau pe litoral
“Parcursul profesional presupune din start o relație win-win angajat-angajator, menită să asigure cea mai bună dezvoltare. Este o combinație optimă de competențe tehnice, interpersonale, manageriale, care se reflectă automat în performanța companiei”, explică reprezentanții Rottaprint.
Compania va continua și anul acesta să depună eforturi pentru dezvoltarea și îmbunătățirea competențelor tehnice ale echipei, ale celor manageriale, dar și menținerea unui mediu de lucru armonios, care încurajează creativitatea și libera exprimare.
Workshop-uri și traininguri tehnice: instrumente esențiale pentru rafinarea competențelor
Când vine vorba despre competențe și abilități tehnice, unul dintre instrumentele cele mai eficiente derulate de Rottaprint cu regularitate sunt workshop-urile din zonele de producție. Specialiștii de pe fluxul comenzii parcurg toate etapele de execuție a produselor, pentru o înțelegere aprofundată a tehnologiilor de tipar, finisare și a modului în care activitatea lor zilnică impactează realizarea produsului.
Un alt instrument eficient este rotația pe posturi: practic, specialiștii fac schimb de roluri între ei, pentru o înțelegere aprofundată a specificului organizației.
”Rotația pe posturi s-a dovedit o practică foarte bună pentru creșterea bazei de cunoștințe și a capacității de învățare, a cooperării între echipe, transferul de informații și, nu în ultimul rând, a motivației colegilor noștri. Au oportunitatea de a se cunoaște cât mai bine între ei, de a învăța lucruri noi și de a împărtăși know-how. Astfel, angajații Rottaprint devin mai flexibili, adaptabili și sunt ancorați activ în direcțiile strategice de dezvoltare a companiei”, spun reprezentanții Rottaprint.

Job shadowing: Cum preiei bune practici manageriale de la un alt manager
În ceea ce privește dezvoltarea competențelor manageriale în tipografie, job shadowing-ul este practicat cu succes la Rottaprint.
”Job shadowing înseamnă pentru noi, în primul rând, împărtășirea celor mai bune practici între membrii echipei de management. Pe lângă transferul de cunoștințe, respectiv preluarea de bune practici, amplifică tot ce ține de comunicarea și cooperarea dintre manageri și departamente, iar barierele funcţionale sunt diminuate”, spun cei de la Rottaprint.
Reziliență organizațională prin echipe task-force și crearea de parteneriate ambițioase
“O echipă rezilientă înseamnă pentru noi să fim puternic conectați la misiunea organizației, focusați pe valorificarea oportunităților și capabili să minimizăm riscurile, iar acest lucru îl putem realiza prin echipe task-force focusate și având parteneriate ambițioase cu clienții, furnizorii, mediul și comunitatea din care facem parte” spun reprezentanții Rottaprint.
DESPRE ROTTAPRINT
Este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 32 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține două centre logistice în România, în Brașov și Ilfov, și două în Ungaria și Germania. În 2022, a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.