HORNBACH România își extinde echipa cu încă 100 de oameni și “plusează” la pachetul salarial: venitul minim lunar trece de 4.000 de lei net

Unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit răspunde dinamicii pieței muncii printr-o strategie de dezvoltare a resurselor umane, ce include ajustări salariale și creșterea echipei la nivel național.

În acest moment, HORNBACH România are 1.235 angajați. Aproape 91 la sută dintre ei activează în magazine și nouă la sută la sediul central. Distribuția de gen este aproape egală (52 la sută bărbați, 48 la sută femei), iar medie de vârstă este de 39 ani. Peste 21 la sută dintre angajați sunt parte din companie de peste zece ani, iar 21 la sută au o vechime între cinci și zece ani.

“Piața forței de muncă a fost foarte dinamică în ultimii ani, pe toate segmentele, nu doar în retail. Ne confruntăm cu provocări semnificative pe piața muncii. Printre ele se numără implicarea simultană a candidaților în mai multe procese de recrutare și lipsa de răbdare din partea lor. Deficitul de specialiști accentuează aceste dificultăți și determină nevoia unei abordări mai strategice în recrutare”, declară Mihaela Boghiu, Director HR HORNBACH România.

Provocările pe zona de recrutare și de retenție a angajaților și nevoia de mărire a echipei la nivel național au fost principalele motive ce au dus la noua strategie de salarizare a angajaților. HORNBACH propune un salariu ce pornește de la 3.100 lei net pentru posturi de lucrător comercial și casier, dar poate fi chiar și mai mare și este completat de un set complex de beneficii.

“Înțelegem că satisfacția angajaților începe cu un pachet salarial competitiv, dar nu se limitează la el. Salariul de bază, care începe de la 3.100 lei net, reprezintă doar punctul de plecare într-o carieră la HORNBACH, cu o structură salarială flexibilă, ce ia în considerare calificările, experiența și condițiile specifice de muncă ale fiecărui angajat. Această abordare asigură că nimeni nu rămâne ancorat într-un nivel salarial inițial, ci are perspective clare de creștere. Anual, evaluăm performanțele și potențialul angajaților și ajustăm salariile în funcție de performanța individuală și succesul companiei. Acest mecanism de evaluare periodică reflectă aprecierea noastră față de contribuția fiecărui membru al echipei, dar și angajamentul nostru de a împărtăși succesul companiei cu angajații noștri”, arată Mihaela Boghiu.

Pe lângă remunerație, compania oferă un pachet de beneficii extins, conceput ca să răspundă nevoilor diverse ale angajaților: tichete de masă de până la 577,5 lei/ lună, bani pentru transport – 160 lei/ lună, două prime anuale fixe de câte 1.200 de lei net ori prime de performanță în funcție de rezultate.

Mihaela Boghiu, Director HR @ HORNBACH România.

Potrivit companiei, HORNBACH promovează o cultură organizațională centrată pe comunicare deschisă și feedback continuu. Are o structură ierarhică orizontală, care facilitează dialogul constructiv între toate nivelurile. Angajații sunt încurajați să participe activ la ședințe, unde opiniile și ideile lor sunt nu doar solicitate, ci și valorizate, pentru a stimula inovația și îmbunătățirea constantă a proceselor.

HORNBACH oferă și programe de formare specializată și oportunități de avansare bazate pe recunoașterea și evaluarea meritelor individuale. Acest angajament față de promovarea internă reflectă filozofia companiei de a cultiva talentele proprii. De altfel, peste 90 la sută dintre middle și top managerii companiei au făcut carieră la HORNBACH. Compania pune accent și pe ajustarea periodică a structurilor salariale și a pachetului de beneficii, ca să mențină un nivel înalt de motivație în echipă.

În 2024, compania are în plan să atragă 100 de noi colegi în echipă, în toate cele nouă magazine pe care le deține pe plan local, dar și în sediul central. HORNBACH definește candidatul ideal ca fiind amabil, comunicativ și dedicat. Aceste calități, alături de o orientare strategică spre dezvoltare și inovație, sunt esențiale, explică reprezentanții companiei.

DESPRE GRUPUL HORNBACH

Este unul dintre cei mai mari cinci retaileri de articole de bricolaj și grădinărit din Europa. Fondată în 1877, este singura companie din sectorul bricolajului cu o istorie care se întinde pe șase generații. Deține 169 magazine de bricolaj și centre de grădinărit, două magazine specializate și online în nouă țări europene. În România, operează nouă magazine fizice, în București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu, Oradea, Cluj-Napoca și Constanța, și magazinul online.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share