Gestionarea documentelor administrative și legislația sunt printre cele mai mari provocări ale HR-ului în implementarea muncii remote, iar menținerea interacțiunii între membrii echipei și onboarding-ul noilor colegi sunt principalele provocări ale departamentelor de HR, arată chestionarul „Provocările HR-ului legate de munca remote, în contextul creat de Covid-19”, derulat de My HR Lab, în aprilie.
Cele mai mare provocări pe care oamenii de HR le întâmpină în implementarea muncii remote sunt gestionarea documentelor administrative (52 la sută), aplicarea legislației (25 la sută) și evidența orelor lucrate de colegi (21 la sută). „Faptul că, în contextul creat de Covid-19, birocrația reprezintă pentru HR o problemă în implementarea muncii remote, nu este o noutate. Înainte de pandemie, cele mai multe acte precum contractul de muncă, adeverințele sau cererile de concediu existau și se semnau în format fizic”, declară Beatrice Galațanu – Owner & Trainer My HR Lab.
Pentru 50 la sută dintre respondenți, este destul de dificil să transmită în organizație diferitele schimbări ce intervin în această perioadă. 24 la sută dintre oamenii de HR consideră că a comunica cu angajații care au copii și stau cu ei acasă reprezintă o altă provocare. Alte dificultăți cu care HR-ul se confruntă legat de comunicare sunt discuțiile cu instituțiile statului (18 la sută), cu hiring managerii (17 la sută) sau cu board-ul companiei (16 la sută).
Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”
În ceea ce privește desfășurarea activităților ce țin de întregul departament HR, cele mai mari provocări sunt menținerea engagement-ului în echipă, induction-ul/ onboarding-ul noilor colegi, gestionarea cerințelor venite din partea angajaților care lucrează remote și gestionarea interacțiunii cu candidații.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
„O provocare importantă pe care o întâmpină HR-ul este legată de onboarding-ul noilor colegi, care acum se desfășoară online. Conform unui sondaj realizat de noi anul trecut, doar 50 la sută dintre companii aveau un proces de onboarding definit și implementat. Ținând cont de contextul actual, companiile vor fi nevoite să-și regândească strategiile și procesele de HR pentru a se adapta diferitelor schimbări legate de munca remote sau de distanțarea fizică impusă de pandemie”, arată Beatrice Galațanu (foto).

Chestionarul „Provocările HR-ului legate de munca remote, în contextul creat de Covid-19”, a fost promovat în aprilie pe site-ul My HR Lab și pe paginile sale de Facebook, LinkedIn și Instagram. Au răspuns întrebărilor 103 profesioniști implicați în procesele de resurse umane. Dintre ei, 42 la sută lucrează în IT&C, 12 la sută sunt angajați în companii active în domeniul serviciilor profesionale, câte opt la sută în outsourcing și retail, șase la sută în producție, cinci la sută în financiar, iar 18 la sută în alte industrii. 65 la sută lucrează în multinaționale, 24 la sută în companii locale și opt la sută în companii mixte. 55 la sută sunt seniori (>7 ani experiență), 31 la sută specialiști (3-7 ani experiență), iar 14 la sută juniori (1-3 ani experiență).
DESPRE MY HR LAB
Din 2015, schimbă modul în care învață specialiștii HR, hiring managerii și toți cei implicați în procesele de resurse umane. Misiunea sa este să îmbunătățească abilități și să exerseze ceea ce învață, în timp ce regândește procese de resurse umane prin metode de consultanță creativă și sesiuni de învățare interactivă. De când Peste 2.350 de profesioniști au participat la workshop-urile și sesiunile sale de consultanță.