Piața muncii, după primul semestru: peste 160.000 de joburi noi și 4,4 milioane de candidaturi, pe eJobs

Foto: rawpixel.com @ freepik

Primele șase luni ale anului au venit cu peste 160.000 de oferte noi de joburi postate de angajatori, nivel similar cu aceeași perioadă a anului trecut.

Retailul și serviciile ocupă, ca de fiecare dată, primele două locuri în topul celor mai activi angajatori, însă, odată cu apropierea verii, operatorii din turism câștigă vizibil mai mult teren la acest capitol. Cu 20.000 de joburi noi, postate de la începutul anului, dar mai ales în ultima lună, cei care recrutează pentru sectorul turistic se află pe locul al patrulea în ierarhie, după cei din industria alimentară.

“Împărțite pe domenii de activitate, de la începutul anului, au fost postate 40.000 de joburi pentru retail, 26.000 pentru servicii, 21.000 pentru industria alimentară și 20.000 pentru turism. Față de aceeași perioadă din 2022, vedem o creștere a numărului de joburi din turism, dar și o ușoară scădere a ofertelor în zona de call-center/ BPO și IT/ telecom”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Tot spre deosebire de anul trecut, se observă o tendință descrescătoare a intenției angajatorilor de a recruta pentru poziții remote. În 2023, au fost postate aproape 10.000 de joburi remote (dintr-un total de peste 160.000). Anul trecut, numărul lor era de circa 17.000. În scădere față de 2022 sunt și joburile în străinătate: din ianuarie și până acum, au cumulat 6,7 la sută din numărul total de locuri de muncă postate vs. 8,7 la sută în 2022.

“87,4 la sută dintre locurile de muncă propuse anul acesta au fost în România și au fost joburi pentru care e necesară prezența la birou – dacă nu zilnic, măcar 2-4 zile pe săptămână. Această schimbare de poziționare a angajatorilor față de munca remote a fost una dintre tendințele importante în 2023, pe piața muncii. S-a lovit, însă, de o dorință în creștere a candidaților de a aplica la joburile ce le permit să decidă singuri de unde vor să lucreze”, explică Bogdan Badea.

Din cele 4,4 milioane de candidaturi înregistrate între 1 ianuarie și 30 mai, 83,6 la sută au fost pentru joburile din România, non-remote, 14,7 la sută pentru cele remote și 1,7 la sută pentru străinătate. Față de anul trecut, rămâne identic procentul aferent candidaturilor pentru oportunitățile din afara țării, însă crește cel pentru remote și scade cel pentru joburile care necesită prezența permanentă la birou.

“Vedem ceva mai multă efervescență la nivel general în ceea ce privește candidaturile. Avem circa 900.000 de candidaturi în fiecare lună, în creștere cu aproape zece la sută față de anul trecut. Și numărul de candidați noi din platformă a avut o evoluție de 17 la sută, în această perioadă, comparativ cu prima jumătate din 2022”, arată Bogdan Badea. Cele mai multe candidaturi au fost direcționate spre anunțurile angajatorilor din retail. Urmează serviciile, sectorul de call-center/ BPO, IT/ telecom, financiar bancar, turism și industria alimentară.

O altă tendință importantă pentru această primă jumătate de an este legată de creșterea numărului de joburi care au salariul afișat în anunțul de angajare. În primul semestru din 2022, sub 30 la sută dintre joburile postate aveau salariul publicat în anunțul de angajare. Anul acesta, procentul a urcat la aproape 40 la sută. Concret, 53.000 de locuri de muncă aveau salariul menționat și vizibil pentru toți candidații.

În acest moment, 32.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share