Finalul anului universitar înseamnă, pentru mulți tineri, inițierea unui proces de căutare a unui job, iar unii se află la primul demers de acest fel.
Companiile fac și ele eforturi să atragă tineri interesați să evolueze pe plan profesional sau să-și înceapă cariera, mai ales în condițiile în care rata de ocupare pe segmentul 18-24 de ani este, în mod tradițional, cea mai mică față de alte segmente de vârstă – 19,7 la sută, în 2022, potrivit datelor INS. În acest moment, organizațiile propun peste 1.600 de programe de internship, cu circa 4.000 de locuri disponibile. În mai, numărul candidaturilor venite din partea tinerilor, pentru programe de internship, trainee sau joburi entry-level, este așteptat să depășească 22 la sută din totalul candidaților activi, potrivit datelor bestjobs.
Internship-urile sunt programe derulate de companii pe perioade scurte, de trei sau șase luni, iar programele de trainee sunt destinate de obicei absolvenților sau persoanelor care vor să-și înceapă cariera într-un domeniu și au perioade mai lungi, de la șase luni la 1-2 ani.
- Tudor Ionescu (CBRE): “Noaptea Companiilor e mai mult decât un târg de joburi – este o ocazie unică prin care angajatorii își pot prezenta povestea”
- Evenimente de artă direct la birou: cum poate deveni arta o pârghie pentru reținerea talentelor și creșterea productivității
- Viitorul muncii și al resurselor umane, în prim-planul Share|Care|Dare, a 20-a ediție a conferinței naționale HR Club
“În mod tradițional, rata de ocupare în rândul tinerilor de 19-24 de ani este cea mai mică, iar asta e valabil în aproape toate statele membre UE. De aceea, multe corporații derulează programe speciale de atragere a lor, pentru a-și crea echipe de angajați loiali și creativi, dornici să învețe și să evolueze din punct de vedere profesional. Lunile mai și iunie înseamnă, pentru mulți studenți și absolvenți, primii pași într-o carieră profesională de durată. Spre norocul lor, au o ofertă variată de unde pot alege, în funcție de pregătirea și nivelul lor”, spune Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.
În mai, numărul candidaților activi, din segmentul 18-24 de ani, a depășit cifra de 15.000, peste nivelul înregistrat în aprilie. Cele mai multe oportunități sunt în București, Timișoara, Arad, Oradea, Cluj-Napoca, Ilfov, Brașov, Craiova, Ploiești și Constanța. Domeniul auto este bine reprezentat în această zonă. Printre companiile care oferă astfel de programe se numără Hella, Foravia, Continental Tires și Adient, care oferă roluri în departamentele de producție, achiziții sau HR. În zona de inginerie, există oportunități din partea Enel, Procter & Gamble, Komora Engineering, Prohuman APT și Vitesco Technologies. În sectorul contabilitate/ financiar, sunt locuri la Unilever, TotalSoft, 10X HR, Genpact sau Vitesco Technologies. Și sectorul IT oferă multe oportunități, în contextul cererii mari de specialiști. Printre companiile care au programe pentru tineri se numără Accenture Technology, PepsiCo, Atoss Software și SSI Schaefer.
DESPRE BESTJOBS
Cu o experiență de peste 22 de ani în domeniu, este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, aici sunt peste 35.000 de joburi și 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii.