Pe o piață a muncii tot mai competitivă, domeniul IT este în continuă creștere și oferă oportunități semnificative pentru tinerii absolvenți. Totuși, pentru a se distinge pe un segment atât de competitiv, este esențial ca ei să dețină cunoștințe, dar și abilități practice relevante pentru industria IT.
Adobe România, unul dintre cei mai doriți angajatori de pe piața locală IT, aduce și promovează un standard ridicat de wellbeing pentru angajați și joacă un rol important și în formarea studenților și pregătirea lor pentru o carieră în IT.
Mai mulți ingineri din Adobe România predau materii de profil din programa diverselor universități, punând accentul pe partea practică și aplicabilitatea în produse software de impact. Îi îndrumă pe studenți să înțeleagă cum funcționează sistemele de operare, cum pot scrie cod și cum pot programa cât mai eficient, în pas cu nevoile de business și viziunea asupra produsului final.
Dacă aici am povestit despre cursurile susținute de angajații Adobe România la Politehnica București, astăzi vă prezentăm ce cursuri susțin angajații Adobe și ce învață studenții de la Facultatea de Matematică a Universității București.
- Analiză: Programatorii români au început să accepte salarii mai mici, pe fondul scăderii numărului de proiecte şi al creşterii concurenţei
- Schimbare de management la Schaeffler, în locația Brașov: Marius Pricop preia funcția de director general de la Ștefan Gulacsi-Gologan
- Tot ce trebuie să știe angajatorii despre obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective
Care este scopul cursului? Cu ce îi ajută pe studenții de la Universitate? Cum îi pregătește? De ce este important cursul?
Cătălina Focșa, Software Delevopment Engineer, susține cursul de Production Engineering la Universitatea București, alături de o echipă dinamică de Software Development Engineers de la Adobe România: Alexandru Gherguț, Alina Eftenoiu, Răzvan Burlăcioiu, Ștefan Bucur și Cosmin Ioniță. Cursul este gândit să cultive aceeași idee cu cea din cursul “The Missing Semester of your CS Education”, al unei faimoase universități din SUA.
Cursul se concentrează pe procesul de producere a unui produs software care poate fi oferit consumatorilor ca un serviciu, din momentul în care funcționalitatea principală a fost implementată, studiind aspecte conexe variate, de la criteriile de selecție a infrastructurii peste care rulează serviciul, până la o testare riguroasă a acestuia, monitorizare, alertare, mentenanță și CI/ CD. Nu în cele din urmă, studenții vor dezvolta un produs software în echipă. Vor fi încurajați să-și revizuiască reciproc codul, să lucreze cu un sistem de versionare în care să-și urce frecvent modificările și să prezinte ce au făcut într-un limbaj accesibil nu doar publicului de specialitate etc.
Cătălina povestește că fiecare material de curs este construit, în cea mai mare parte, pe baza cunoștințelor și experiențelor acumulate în Adobe de membrii echipei de curs. Așadar, pentru fiecare exemplu prezentat, sunt disponibile o multitudine de detalii despre cum folosește Adobe tehnologiile prezentate.
“Cred că ar trebui să ne intereseze diferite studii de caz, să le numim așa, deoarece, pe lângă modul de utilizare în sine a diferite tool-uri, vom deduce în ce scenarii putem avea succes și în ce scenarii putem eșua cu diferite setup-uri, putem vedea cât de diferit și sensibil e modul de lucru într-un mediu cu un număr mare de clienți, cât de complicat sau nu e lucrul într-o echipă mare, mică, mixtă etc., dar și cât de mult se complică activitatea când lucrăm cu un volum foarte mare de date”, spune Cătălina Focșa.
Cursul de Production Engineering susținut de angajații Adobe este disponibil ca opțional studenților de la Facultatea de Matematică și Informatică de la Universitatea din București din anul universitar 2021-2022. Ca să fie acceptat de universitate, pe lângă o serie de criterii legate de conținut, structură și relevanță evaluate de universitate, un număr minim de studenți trebuie să-l aleagă drept opțional pentru anul universitar imediat următor, din întreaga mulțime de opționale disponibilă.
“În fiecare an, trebuie să trecem și testul selecției studenților, poate cel mai dificil test. Sunt o mulțime de opționale din care pot alege și, de aceea, suntem încântați că un număr mare de studenți ne-a ales și anul trecut, și anul acesta, și sperăm în continuare să fim suficient de relevanți și interesanți pentru a ne menține măcar statutul prezent. Așteptăm cu drag și alte generații de studenți în anii universitari ce urmează. Apreciem mult feedback-ul tuturor, fiindcă ne ajută să evoluăm permanent și, nu în cele din urmă, sperăm să fim pe măsura așteptărilor în fiecare an”, arată Cătălina.
Prin toate acțiunile, demersurile și politicile companiei, obiectivul Adobe este acela de a-și consolida în România poziția actuală de centru de excelență, oferind angajaților oportunități unice din punct de vedere al carierei, salarizării și beneficiilor extrasalariale.
Pozițiile deschise cuprind toate nivelurile de experiență, de la entry-level la senior level și management. Procesul de recrutare este centrat pe specialiști în dezvoltare software în diferite limbaje de programare, respectiv Java, JavaScript, C++ sau Site Reliability Engineering.
Rolurile disponibile pot fi consultate pe pagina Cariere, actualizată constant cu cele mai recente posturi disponibile la Adobe. Beneficiile angajaților Adobe România sunt detaliate aici.