Există multe echipe bine pregătite profesional, cu persoane care au abilități ce încântă orice recrutor, colegi cu aptitudini ce-i recomandă pentru avansare rapidă. Dar câți dintre aceștia sunt mereu motivați să dea totul la birou? Totul și poate… încă puțin?
Într-o economie în care devine tot mai dificil să găsești noi talente, o provocare și mai mare este să le păstrezi. Și cum faci acest lucru? Specialiștii au o singură concluzie: oferindu-le motivație. Sub umbrela #In & Out of Office, pornim o serie de articole cu exemple practice de soluții și strategii de reward, recognition & incentives, implementate de Complice.ro – furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii -, alături de clienții săi.
„Productivitate, retenție, loializare, engagement. Nu sunt doar cuvinte, ci obiective clare ale oricărei companii, indiferent de mărimea echipei. Iar Complice.ro le are pe toate în vedere, și nu numai, când definește o experiență pentru o companie. Portofoliul nostru conține sute de experiențe corporate, însă atunci când lucrăm cu un client recurent, gândim un plan pe termen lung, personalizat, astfel încât să-i acoperim cât mai multe nevoi. Nicio experiență nu seamănă cu cealaltă, iar noi ne aliniem nu doar la obiectivele companiei, ci și la valorile sale”, explică Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Clientul: AVON
Misiunea: Conectare în echipă
Provocarea: Binecunoscuta companie AVON are o echipă de vânzări dinamică, care crește permanent, cu oameni de vârste diferite, din toate colțurile țării, oameni care nu se cunosc, care se văd, poate, la vreo petrecere ori eveniment punctual. Au nevoie de conectare, au nevoie să relaționeze, să se cunoască și să se simtă apreciați.
Ce și-a dorit clientul: „Pe lângă un pachet de beneficii corect, premierea celor mai loiali și performanți colegi și recunoașterea publică a realizărilor echipelor sunt instrumente la care noi apelăm. Premiile, evenimentele și ceremoniile de recunoaștere aduc emoție și creează un sentiment de apartenență, coeziune și apreciere în echipă. Am avut mai multe obiective, pentru diferite echipe și performeri din companie, însă cu siguranță țelul comun a fost să creștem coeziunea echipelor”, spune Roxana Popescu, Head of Sales Avon, România și Moldova.
- Julius Meinl are un nou Managing Director
- Germanii de la TMD Friction mută în România centrul tehnic din Leverkusen. „Inima fabricii de plăcuțe de frână pleacă în România”
- Târgul de Cariere dă startul unui nou sezon de evenimente de recrutare și employer branding. 20.000 de candidați sunt așteptați la întâlnirile cu recrutorii, în martie și aprilie
Ce experiențe au fost alese:
- Cina pe nevăzute pentru top performeri, în prima parte a lui 2023
- Avon Summer Fest – un eveniment experiențial cu trei zile de conectare, într-un loc de poveste
Cum a fost?
Cina pe nevăzute sau cum faci 40 de persoane să-și pună la încercare propriile simțuri
40 de persoane din echipa de vânzări AVON și provocarea de a le oferi ALTCEVA în afara bonusului clasic al premiilor incluse în pachetul standard. Acel ”ceva”, care să transmită: „vă apreciem cu adevărat și vedem eforturile depuse constant”.
Paradoxal, la experiența aleasă, nimeni nu a văzut… nimic. Însă toate celelalte simțuri au fost ascuțite la maximum în timpul cinei puse la cale de Complice.ro, alături de Chef Cezar Munteanu, unul dintre cei mai apreciați chefi din România. Experiența gourmet a fost dublată de surprizele care s-au ținut lanț. Meniul este unul personalizat, ținând cont de anumite informații despre participanți, dar necunoscut de ei, fiindcă această experiență extraordinară presupune ca toți cei prezenți să ia cina legați la ochi.
Rezultatul: participanții cred că pot identifica ingredientele cu exactitate, însă misiunea nu e chiar așa de simplă, după cum au realizat cei prezenți. Și dacă tu crezi că poți deosebi gustul de pui dintr-o mie, atunci te invităm să treci prin aceeași experiență. În cazul acesta, ingredientul pe care participanții au reușit să-l identifice corect cel mai des a fost distracția.
La final, ei au plecat nu doar cu amintirea unei experiențe inedite, care le-a provocat simțurile, ci și cu ceva în comun cu cei alături de care și-au petrecut seara.
Astfel, cinele pe întuneric au „bifat” obiectivul de a arăta recunoștința pentru performanță, dar și pe cel de conectare a echipei către un scop comun, prin experiențe împărtășite într-un cadru informal și memorabil.

Avon Summer Fest – un eveniment experiențial, într-un loc de poveste
100 de oameni și un buton stricat la semafor. Sună ciudat? Poate, dar și adevărat.
Avon Summer Fest s-a desfășurat pe durata a trei zile pline, într-un loc nou pentru cei mai mulți dintre participanți, și a cuprins un mix memorabil de momente:
- cina de welcoming și (re)cunoaștere
- o conferință de business cu special guest Monica Bârlădeanu, ambasadorul Avon
- show de lasere și două coregrafii artistice special create pentru susținerea noilor produsele lansate la eveniment
- premii pentru cei mai performanți colegi participanți
- premii pentru cei mai loiali membri ai echipei Avon
- o petrecere de ținut minte, plus o experiență în echipă, care a surprins din toate perspectivele.
Cum s-au integrat toate astfel încât evenimentul să devină o experiență de povestit și de amintit cel puțin până la evenimentul următor?
Ei bine, programul a inclus un treasure hunt în echipă prin Iași, pe care participanții l-au descoperit dintr-o perspectivă nouă. Echipele s-au întrecut, au dezbătut și urmărit indicii, semafoarele au fost “forțate” să dea verde pentru a ajunge mai repede la următorul indiciu, iar câștigătorii au fost fix cei care se așteptau mai puțin să ajungă primii.
Lansarea noilor produse a fost asistată într-un mod artistic experiențial printr-un răsfăț vizual: show de lasere și coregrafii inspirate de parfumul „Beyond the moon” și rimelul „Exxtravert”. Iar recunoașterea performanței și a loialității a presupus chiar și… lacrimi de emoție, deoarece câștigătorii au primit nu doar premii simbolice, ci și mesaje emoționante filmate de colegi, prieteni și familie, care au rulat pe ecranele de la party.
„Emoțiile au fost puternice – avem oameni care sunt în echipa AVON de 5, 10, 15, 20 sau chiar 25 de ani, și cărora le-au dat lacrimile în fața ecranului pe care rulau mesajele-surpriză filmate special pentru ei, pentru această ocazie. Apoi au urmat zâmbete. Iar eu am trăit totul pe propria piele, fiindcă am împlinit 20 de ani în companie și colegii au reușit să mă surprindă chiar și pe mine. Noi așa măsurăm succesul unei echipe: apreciere, emoție, bucurie, îmbrățișări și multe astfel de momente de ținut minte”, completează Roxana Popescu.
Mai multe detalii despre aceste proiect sunt disponibile pe pagina de LinkedIn a Complice.ro.
De-a lungul anilor, Complice.ro a arătat că integrarea experiențelor în strategia de retenție si loializare poate aduce schimbări semnificative și poate sprijini angajații în atingerea potențialului lor maxim. Aceste exemple pot inspira alte companii să adopte abordări similare și să creeze medii de lucru în care angajații să se simtă nu doar angajați, ci unici și parte dintr-un tot.