Știți, desigur, cum a început Apple. Într-un garaj modest, cu câțiva oameni pasionați și idei îndrăznețe care păreau imposibile la vremea respectivă. Iar din acel garaj au luat naștere inovații care au schimbat lumea.
Prin Garage Week, Adobe captează exact acest spirit: o săptămână în care creativitatea și libertatea de a explora sunt la ele acasă, iar echipele au ocazia să transforme idei curajoase în proiecte reale. Este momentul în care inginerii își pun imaginația la lucru, exact ca pionierii care au pus bazele unor companii de renume mondial
Vă invităm să descoperiți cum susține Adobe România inovația, printr-un eveniment creativ care se desfășoară de două ori pe an.
Continuăm seria de interviuri [People&Culture in Tech] prin care abordăm subiecte de interes, de la atragerea de talente în cel mai competitiv domeniu, IT, beneficii extrasalariale, până la programe de dezvoltare personală și profesională, cu Andrei Bumbu, Engineering Manager Creative Cloud, la Adobe România.
Ce este Garage Week și care este scopul principal al acestui eveniment în Adobe?
Este un eveniment care se desfășoară de două ori pe an și le oferă echipelor o săptămână în care se pot detașa de munca zilnică ca să inoveze, să experimenteze și să exploreze idei ce îmbunătățesc produsele Adobe sau ca să învețe noi tehnologii. Timp de cinci zile, inginerii software lucrează împreună, indiferent de echipă, ca să creeze proiecte cu potențial real de impact.
- SAP România depășește pragul de 1.000 de angajați
- Zentiva România primește certificarea Top Employer, pentru a patra oară consecutiv
- Dacia va avea un nou director de vânzări & marketing, din februarie
Cum a apărut ideea de Garage Week și de ce este important pentru Adobe și pentru angajații săi?
Garage Week a luat naștere din dorința de a încuraja inovația, unul dintre obiectivele de bază al Adobe. Le oferă inginerilor software șansa să colaboreze și să exploreze idei noi în timpul programului de lucru. Ei au libertatea de a lucra împreună la proiecte ce pot deveni funcționalități pentru milioane de utilizatori Adobe. Această săptămână specială aduce beneficii atât angajaților, care pot învăța și se pot conecta cu colegii, cât și companiei, care câștigă numeroase proiecte inovatoare.
Care sunt principalele avantaje pentru un inginer software care participă la Garage Week?
Sunt multe avantaje aici, dar aș aminti o pauză de la munca de zi cu zi pentru a lucra la proiecte creative, oportunitatea de a lucra la proiecte inovatoare și de a colabora cu orice alt angajat Adobe și, nu în ultimul rând, posibilitatea de a învăța lucruri noi și de a dezvolta abilități suplimentare.
Ce tipuri de proiecte sunt încurajate în timpul Garage Week? Există categorii sau teme pe care participanții trebuie să le urmeze?
Fiecare ediție are o temă generală. De exemplu, ediția de primăvară din 2024 s-a concentrat pe Generative AI. Totuși, există o mare flexibilitate, iar participanții pot propune și proiecte care nu se încadrează în tema principală, ceea ce permite creativitatea și diversitatea ideilor.
Cum își aleg angajații proiectele? Există o listă de idei sau pot veni cu propriile lor propuneri?
Adobe încurajează un Product Mindset în rândul inginerilor software, așa că ei sunt încurajați să vină cu idei proprii. Dacă au nevoie de inspirație sau direcție, Product Managerii le pot oferi sprijin și sugestii pentru a explora diferite direcții.
Ce fel de resurse și suport oferă Adobe pentru echipele care participă la Garage Week?
În primul rând, timp dedicat, adică participanții se concentrează doar pe proiectele lor în această săptămână. Apoi, ar mai fi acces la traininguri și prezentări, pe subiecte de interes, și, nu în ultimul rând, resurse tehnice, inclusiv acces la resurse cloud și licențe pentru diverse tool-uri AI.
Cum sunt evaluate proiectele?
După cele cinci zile de dezvoltare, urmează două dedicate prezentărilor. Fiecare echipă are cinci minute să-și prezinte proiectul și cinci minute să răspundă la întrebări. Proiectele sunt evaluate și premiate pe mai multe categorii, precum inovație, popularitate, colaborare sau impact, cu implicarea liderilor Adobe și a echipei de organizare.
Poți să ne dai un exemplu de proiect de succes de la edițiile anterioare?
Un proiect remarcabil este Sherlock, creat de Radu Chivereanu pe când era stagiar, sub îndrumarea lui Tiberiu Boros. Sherlock automatizează căutarea de informații pe platforma Slack prin „boți” și este folosit în continuare de angajații Adobe pentru a găsi rapid răspunsuri.
Cum sunt promovate proiectele realizate în timpul Garage Week?
Proiectele sunt prezentate inițial intern, în fața angajaților Adobe, care pot pune întrebări și oferi feedback. Ulterior, liderii Adobe selectează cele mai promițătoare proiecte. Unele pot ajunge să fie implementate în produsele Adobe sau prezentate la evenimente importante, ca Adobe Summit Sneaks.
Ce sfaturi ai pentru angajații care participă pentru prima dată la Garage Week?
Să aleagă un proiect care îi pasionează și să se bucure de această experiență creativă. Numele „Garage Week” provine de la marile companii, ca Apple, care au început într-un garaj, și simbolizează ideea de a construi ceva inovator alături de colegi. Eu personal le transmit motivația prin energie, entuziasm și exemplu. După ce am participat la trei ediții, acum sunt parte din echipa de organizare pentru a doua oară.
[People&Culture in Tech] este un proiect al Adobe România, prin care prin care abordăm subiecte de interes, de la atragerea de talente în cel mai competitiv domeniu, IT, beneficii extrasalariale, până la programe de dezvoltare personală și profesională, activități de CSR sau strategii de retenție.
Adobe România are în plan consolidarea poziției de centru de excelență în România și atragerea de noi talente. Compania are poziții deschise de la entry-level la senior level și management. Pe lângă oferta salarială competitivă, angajații săi primesc pachete de acțiuni la companie și o suită de beneficii în zona de sănătate și wellbeing, dezvoltare personală și profesională și mai multe zile libere plătite. Mediul de lucru este unul care susține diversitatea și echilibrul muncă – viață personală.
- Vrei să știi mai multe? Adobe România te încurajează să intri în dialog cu echipa sa pe LinkedIn – de la pagina oficială Adobe la profilul profesional al echipei de Talent Acquisition sau al oricăruia dintre Engineering Managers de la Adobe.
- Vrei să afli mai multe despre ce face Adobe? Adobe Blog reunește articole și video-uri despre produse, noutăți, angajați și contribuția către comunitate adusă de Adobe.
- Vrei să vezi tipul de roluri deschise în companie? Pagina de Careers este actualizată constant cu cele mai recente posturi disponibile la Adobe.
Dacă vrei să lucrezi la Adobe Romania, citește și acest articol.