Povestea Kaufland Romania a început pe 13 octombrie 2005, odată cu deschiderea primului magazin, în Colentina. În anul în care împlinește 15 ani, este lider al pieței locale de retail, a patra companie din România după cifra de afaceri și unul dintre cei mai mari angajatori din sectorul privat, cu un număr total de peste 15.000 de angajați care reușesc să transforme, zi după zi, povestea în realitate.
Estera Anghelescu este omul care aduce oamenii în Kaufland România. Și nu orice fel de oameni, ci pe aceia care cred că retailul înseamnă mai mult decât niște magazine. Așa, consideră ea, se formează o echipă unită, care face performanță – prin împărtășirea unei viziuni comune, dar și prin diversitate.
În toamna anului 2004, atunci când a aplicat pentru un post în companie, nu știa foarte multe despre cum funcționează o rețea de hipermarketuri sau din ce departament și-ar dori să facă parte, dar avea dorința și curiozitatea să învețe lucruri noi și să dea tot ce are mai bun. Aceeași determinare a avut-o și când i-a trimis managerului general de atunci CV-ul ei, pregătit ca la carte, alături de o scrisoare de intenție.
La scurt timp, a primit oferta de angajare. De aici a început povestea ei în Kaufland, cu un rol de asistent al directorului financiar, prin care a avut ocazia să lucreze cu aproape toate departamentele mari din companie, precum Contabilitate, Controlling, IT și Resurse Umane. De la rapoarte și analize, până la interviuri de angajare, așa a arătat primul an al Esterei în Kaufland.
- Aurelia Florea, de 16 ani la conducerea departamentului HR al companiei Miele din Brașov
- Cât de fericiți sunt angajații din România la locul de muncă? Pe o scară de la 1 la 10, „nota” lor ar fi 7. Doar 1 din 3 le-ar recomanda jobul lor și altora
- Analiză: 5 trenduri care vor defini industria de HR în 2025
Apoi a urmat deschiderea primului magazin – cel din București Colentina, în 13 octombrie 2005. A fost un succes neașteptat la nivelul grupului Schwarz, din care Kaufland face parte. Marfa s-a epuizat în câteva ore, iar managerii din Germania, veniți pentru inaugurare, au rămas două săptămâni, ca să ajute la rezolvarea situației de criză. Estera a fost prezentă, alături de echipă, la deschidere: a întâmpinat clienți, a ștampilat bonuri de masă, a numărat bani. A ales să lucreze 48 de ore fără întrerupere.
După aproape doi ani pe postul inițial și încă unul în departamentul de Controlling Financiar, a primit propunerea să înființeze departamentul de Training și Dezvoltare Personal. Între timp, Estera a început să facă și cursuri de resurse umane, pe cont propriu și într-un program de M.B.A, așa că potrivirea de timp și competențe a fost perfectă. Primul ei proiect în noul rol a fost un sondaj de opinie adresat tuturor angajaților, pe atunci 5.200, care a evaluat nivelul de implementare a valorilor și principiilor de cultură organizațională ale companiei.
La Kaufland am descoperit ce este potrivit pentru mine.
Un alt proiect important coordonat de Estera a fost introducerea platformei de e-learning, denumită LIN (Learning in the Network), în 2010, platformă care, de-a lungul anilor, a fost actualizată și dezvoltată în mod constant, ajungând să fie folosită și astăzi de toți cei peste 15.000 de angajați. „Ce mă ține în priză este că, în 16 ani, nici o zi nu a semănat cu alta și faptul că mi s-a acordat încrederea să desfășor nenumărate proiecte care nu se aflau neapărat în directă legătură cu domeniul meu de activitate”, spune Estera.
Pentru Estera, munca și viața personală se îmbină foarte bine. Este pasionată de badminton, sportul pe care l-a descoperit tot datorită Kaufland și pe care acum îl practică de trei ori pe săptămână. Face asta de ani de zile și medaliile câștigate în competiții îi reflectă pasiunea. La job, își ia energia și motivația de la oamenii din echipa ei și din proiectele pe care le construiesc împreună. Crede că, pentru ea, ingredientele succesului au fost – și rămân în continuare – flexibilitatea, empatia și deschiderea să treacă dincolo de granițele rolului ei. Așa, spune ea, te dezvolți profesional, dar și uman. Astăzi, Estera conduce o echipă de 14 oameni, care se ocupă în România și Republica Moldova de recrutare și employer branding.
În perioada stării de urgență, echipa ei a fost una dintre cele care s-au repliat cel mai repede. S-a acomodat rapid cu munca de acasă, a recrutat colegii necesari pentru cinci deschideri de magazine și a dezvoltat un proiect extra: serviciul de livrare a produselor din Kaufland prin aplicația Glovo, pentru persoanele de peste 65 de ani și cele cu dizabilități care nu se puteau deplasa la magazin. Practic, oamenii sunau la un număr de hotline și făceau comanda de produse, pe care Glovo le livra la aceleași prețuri din magazin, fără taxă de transport (Kaufland a ales să suporte această taxă), în mai multe orașe. De la 1 aprilie și până la 31 iulie, cât timp acest proiect a fost coordonat de echipa ei, au fost înregistrate peste 65.000 de apeluri telefonice, preluate de 103 operatori, inclusiv de Estera și colegii ei din departament. „Chiar dacă în mod normal făceam recrutare, în acel moment a fost nevoie de ajutor pentru acest grup-țintă”, spune Estera. „Trebuie să te adaptezi permanent”.
„La Kaufland, am descoperit ce este potrivit pentru mine și misiunea mea este ca fiecare nou coleg să își găsească locul aici și să se simtă parte din familia noastră”, mărturisește Estera.
Cu un click pe numele de mai jos, puteți descoperi și alte povești ale unor oameni care scriu povestea de succes a companiei Kaufland în România


















Posturile disponibile la Kaufland, la nivel național, se regăsesc pe www.cariere.kaufland.ro.
Persoanele cu dizabilități interesate de un loc de muncă pot aplica pe adresa cariere@kaufland.ro.