#UnPicDePoveste de la Provi: Alina Șerban, omul care are convingerea că doar o echipă unită poate face lucruri mărețe

Cine e Provident? Provident este o persoană juridică, o companie. Oamenii care dau personalitatea companiei sunt cu totul altă poveste. O poveste pe care o vom descoperi până la final de an, dintr-o serie de interviuri cu oameni din toate departamentele. O poveste scrisă de ei, autentică și fără filtre.

În România din 2006, Provident este o instituție financiară-nebancară, ce oferă produse financiare simple și personalizate unei categorii de români care, altfel, ar putea fi excluși din ofertele altor instituții financiare. Cam atât despre companie, dar curiozitatea de mai mult poate fi hrănită de aici. Cât despre oamenii din Provi, povestim astăzi cu Alina Șerban, Advisor Sales & Service.

Chiar dacă, atunci când a început să lucreze la Provident, nu era convinsă că acesta este jobul care i se potrivește, Alina Șerban nu mai are acum nicio îndoială: îi place ce face. De “vină” e și faptul că este un om căruia îi place să vorbească și să-și ajute semenii, iar la jobul acesta doar asta face. În plus, lucrează cu o echipă frumoasă, care se ajută și se sprijină constant, iar din partea conducerii primește susținere și înțelegere.

Ce-i place la Provi? “Cel mai mult îmi place că-și respectă angajații. Spre exemplu, dacă faci o greșeală, nu doar că nu ești certat, ci ți se explică unde ai greșit și primești sfaturi despre cum să procedezi în viitor. Îmi place că se țin traininguri care chiar te ajută în dezvoltarea ta și că simți că ești apreciat și primești șanse reale de avansare”, spune Alina.

Pentru ca lucrurile să meargă și mai bine, ar îmbunătăți puțin legătura între colegi și team leader, prin mai multe întâlniri la birou sau online, și ar organiza constant acele meeting-uri de feedback care sunt de mare ajutor, mai ales când ești la început de carieră. Strict în legătură cu rolul său la Provident, și-ar dori să aibă parte de cât mai puțini clienți care – deși ea încearcă să-i ajute – au un comportament necivilizat, uneori. Firea ei calmă, dar și trainingurile oferite de companie, o ajută însă să gestioneze și situațiile dificile.

Cât de importantă este echipa pentru Alina? “Foarte importantă! Consider că o echipă unită poate face lucruri mărețe. Dacă suntem empatici și ne ajutăm unul pe celălalt, atunci rezolvăm situațiile ce apar în timpul programului mult mai rapid, ușor și fără stres”.

Calitățile pe care le apreciază cel mai mult la un om sunt corectitudinea, empatia și ambiția. Și-ar dori să regăsească aceste trăsături și în cât mai mulți dintre colegii aflați la început de carieră. Primul sfat pentru ei ar fi să muncească mult. “Doar învățând constant și muncind, vei ajunge acolo unde, consider eu, toată lumea își dorește: cât mai sus. Toți vrem un job bun, care să ne aducă satisfacție financiară și care, în consecință, ne va face viața mai frumoasă. Sfatul meu ar fi să aibă ambiție, să muncească și să țintească sus”.

Alina Șerban este cel mai bun exemplu că, prin muncă și ambiție, îți poți construi o carieră de succes. “Eu sunt un om care se plictisește ușor – dacă jobul nu mă provoacă, atunci ajung să nu-mi mai doresc acel job sau să nu mai lucrez cu entuziasm, ci robotic, aș spune. Recunosc că, atunci când m-am angajat în call center, mă temeam că voi ajunge la plafonare. Fiind un om muncitor, am fost remarcată și provocată mereu cu alte task-uri, am fost provocată să învăț lucruri noi, iar asta m-a făcut să mă ambiționez, să învăț și să muncesc pentru o promovare”.

Care sunt principalele lecții pe care le-a învățat Alina în ultimii ani, marcați de un val de “turbulențe” fără precedent – pandemia, războiul din Ucraina, rata inflației? “Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o a fost într-un training oferit de companie. Ni s-a spus să nu judecăm niciodată pe nimeni, fiindcă nu știi în ce situație se află persoana de la celălalt capăt al firului, prin ce probleme trece sau cât de grea i-a fost ziua, și să încercăm, pe cât posibil, să ajutăm acel client, dar să nu ne încărcăm noi cu o stare negativă după un astfel de apel”.

“Sunt un om corect, calm și ambițios”. Așa sună acum autocaracterizarea Alinei. Ce ar vrea însă să spună despre ea peste zece ani? “Eu cred că putem ține în echilibru familia și carieră, așa că peste zece ani mi-aș dori foarte mult să pot spune că am reușit asta. Să fiu mândră că am reușit să acord timp egal copiilor și carierei. Să mă pot uita în ochii celor doi copii minunați ai mei și să știu că nu am rupt din timpul alocat lor ca să lucrez mai multe ore peste program, doar ca să reușesc să avansez în carieră. Eu simt că pot să avansez în carieră și să-mi cresc frumos și stabil cei doi copii”.

Poți să vezi mult mai multe despre oamenii din Provi pe undelucram.ro și www.provident.ro/cariere. Iar dacă vrei să fii coleg cu Alina, avem un rol care își așteaptă “ocupantul-pereche”. Le găsești pe toate aici. Dacă nu te-am convins încă, îi lăsăm pe colegii din Provi să facă asta, în poveștile viitoare. Până atunci, poți să arunci o privire și la povestea Alexandrei, din departamentul Call Center, a lui Bogdan, absolventul de Istorie care conduce echipa de Managementul Informației, a lui Alin, Senior Credit Risk System Analyst în departamentul Credit Risk, a Mihaelei, “Gânditorul” din echipa de Resurse Umane, a Mariei, Sales & Service Performance Analyst în departamentul Financiar, a Dalianei, Senior Legal Advisor în departamentul Juridic, a lui Laurențiu, Head of Sales, a lui Marius, Business Leader, a Andreei, specialistul în marketing și comunicare de brand, fascinat de oameni și îndrăgostit de psihologie și istorie, sau a lui Andrei Budea, omul pasionat de tehnologie și conectat permanent la ultimele tendințe din domeniu.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share